یک چهارم جمعیت اسرائیل فقیر هستند


 یک چهارم جمعیت اسرائیل فقیر هستند

به دنبال تشکیل نشدن کابینه برای دومین بار، بحران سیاسی رژیم تل‌آویو در یک سال اخیر سیستم بهداشت و درمان این رژیم را به ورطه نابودی کشانده است.

به گزارش جام نیوز، بر اساس آمارها یک سازمان اسرائیلی بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل یک چهارم جمعیت اسرائیل در فقر زندگی می کنند.

به نوشته صهیونیستی «معاریو» بر اساس گزارش منتشر شده از سازمان اسرائیلی «لاتیت»، شمار فقرا در اسرائیل به 2 میلیون و 306 هزار نفر یعنی 25.6 درصد کل جمعیت اسرائیل رسیده است. از این تعداد یک میلیون نفر زیر 17 سال سن دارند که 33.5 درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، عواملی متعددی در گسترش فقر در اسرائیل دخیل است از جمله بحران سیاسی اسرائیل به دنبال تشکیل نشدن کابینه دولت پس از برگزاری دو انتخابات سراسری در سرزمین های اشغالی.

در گزارش سازمان لاتیت، پنج فاکتور برای سنجش فقر مورد ارزیابی قرار گرفته است که عبارت است از: مسکن، آموزش، بهداشت، امنیت غذایی و توان مقابله با گرانی هزینه های معیشت.

 یک چهارم جمعیت اسرائیل فقیر هستند

این گزارش می افزاید: در مورد امنیت غذایی، آمارها نشان می دهد که 74.8 درصد نیازمندان، غذایی که می خرند کفاف آن ها را نمی دهد و پولی کافی برای خرید غذای بیشتر ندارند که نسبت آن ها از کل جمعیت اسرائیل 16.3 درصد است.

پیش تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند؛ به دنبال تشکیل نشدن کابینه برای دومین بار، بحران سیاسی رژیم تل‌آویو در یک سال اخیر سیستم بهداشت و درمان این رژیم را به ورطه نابودی کشانده است.

«زئیف فیلدمن» رییس سازمان پزشکان و سندیکای پزشکی رژیم صهیونیستی به معاریو گفته بود: بحران سیاسی موجب شده است که سیستم بهداشتی را به پرتگاهی خطرناک سوق دهد.

فیلدمن افزود: ما نیاز مبرم به عقد قرارداد میان صندوق حمایت از بیماران و بیمارستان‌ها داریم که این روزها به پایان خود نزدیک می‌شود. همچنین نیاز فوری به استخدام جدید پزشک و پرستار وجود دارد تا پاسخگوی ازدحام بیش از اندازه بیماران در بیمارستان‌ها باشیم.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «رووین ریولین» رییس رژیم صهیونیستی جمعه شب اعتراف کرد که این رژیم از یک بحران عمیق سیاسی رنج می‌برد؛ بحرانی که حاصل شکست احزاب در تشکیل کابینه ائتلافی است.

 یک چهارم جمعیت اسرائیل فقیر هستند

در همین راستا، نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته رأی به انحلال پارلمان دادند. آنها همچنین با برگزاری سومین انتخابات زودهنگام در سوم مارس (12 اسفند) موافقت کردند.

پس از ناکامی «بنی گانتز» رهبر حزب ائتلاف آبی و سفید و «بنیامین نتانیاهو» رهبر لیکود به عنوان دو حزبی که بیشترین شمار کرسی‌های کنست را کسب کرده‌ بودند، ریولین یکم آذرماه «یولی ادلشتاین» رییس کنست را مأمور تشکیل کابینه کرد.

اما با گذشت مهلت مقرر، کنست نتوانست رأی 61 نماینده را برای حمایت از یکی از اعضای کنست و معرفی وی به رییس رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جلب کند؛ همین امر موجب انحلال کنست شد؛ به طوری که قرار است سومین انتخابات زودهنگام سوم مارس 2020 (12 اسفند 98) برگزار شود.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در 20 فروردین و 26 شهریورماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند اما هر دو بار هیچ یک از احزاب پیروز نتوانست، دولت ائتلافی خود را با موافقت دیگر احزاب تشکیل دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا