شهدای تاسوعای چابهار مدال افتخار و عزت سواحل مکران هستند


شهدای تاسوعای چابهار مدال افتخار و عزت سواحل مکران هستند

چابهار- ایرنا- معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: شهدای تاسوعای این شهرستان مدال افتخار و عزت در سواحل مکران هستند و در این روز خون شیعه و سنی با هم درآمیخت.

رحمدل بامری شنبه‌شب در یادواره شهدای تاسوعای حسینی که در مسجد امام حسین(ع) چابهار برگزار شد اظهار داشت: شهیدان با گذشت از جانشان به ما طریق زندگی و پیدا کردن مسیر خدمت را نشان دادند.

وی افزود: باید بنگریم به خودمان که آیا قدردان خون ریخته شده طفل ۲ ماهه‌ای که در آغوش مادرش در تاسوعای حسینی توسط جنایتکاران پرپر شد هستیم.

فرماندار چابهار گفت: یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ما باید رفتار خودمان را همچون شهدا که عاشق خدمت به مردم بودندتغییر دهیم.

وی بیان کرد: امنیت و اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمده است که باید قدر این نعمت را بدانیم.

بامری اظهار داشت: شهدا با جان و خونشان خدمت کردند و ماندگار شدند و ما باید با کار، تلاش و برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به مردم این راه پر فیض شهادت را ادامه دهیم.

انقلاب اسلامی بر پایه خون شهدا بنا نهاده شده است

امام جمعه اهل شهرستان چابهار نیز اظهار داشت:دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که این انقلاب ماندنیست زیرا بر پایه خون شهدا بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی افزود: شهید زنده است، این حرف به این معنا نیست که شهید مثل من و شما روی زمین زندگی می‌کند یا حیات مادی دارد بلکه هدف و راه شهید زنده است.

وی ادامه داد: دشمنان بیش از هزار و ۴۰۰ سال است که می‌خواهند نهضت امام حسین(ع) را از بین ببرند اما شاهد هستیم که هر ساله اربعین حسینی با شکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار می‌شود.

امام جمعه چابهار گفت: در روز تاسوعای شهر چابهار دشمن خیال کرد با عملیات وحشیانه انتحاری روز عاشورا را تعطیل کند اما این روز باشکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: از شهدا غفلت نکنیم ما اگر امنیت و اقتدار داریم به برکت خون شهداست.

به گزارش ایرنا، عوامل گروهک تروریستی مزدور اجنبی در روز ۲۴ آذر سال ۱۳۸۹ با انجام عملیات تروریستی و انفجار در میان هیات‌های عزادار تاسوعا در چابهار شمار زیادی از عزاداران شیعه و سنی را شهید و زخمی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط