بعد از ازدواج فهمیدم نسرین آلوده است / دردسرهای یک داماد سرخانه


بعد از ازدواج فهمیدم نسرین آلوده است / دردسرهای یک داماد سرخانه

رکنا:پدر نسرین زیر پرو بالم را گرفت و من هم بدون توجه به نظر و خواسته والدینم که به شدت مخالف تصمیمم بودند ازدواج کردم. درواقع داماد سرخانه شدم و با خودم فکر می کردم همین که به دختر مورد علاقه ام رسیده ام برایم کافی است.

ما در فضای مجازی آشنا شده بودیم و خانواده ام درهمان جلسه خواستگاری نظر مخالف خود را اعلام کردند. آنها می گفتند این دختر اهل زندگی نیست و به درد تو نمی خورد. اما چه کنم که عاشق شده بودم و اسیر احساس.

مدتی از ازدواجم گذشت .پدرو مادرم با این که از دستم خیلی شاکی ودلگیر بودند به خاطر آبروی شان کوتاه آمدند. آنها با بی میلی یک جشن کوچک گرفتند و عروس خود را به فامیل معرفی کردند.

من می دانستم نسرین سیگار می کشد اما فکر نمی کردم او به مواد مخدر هم معتاد باشد. با اطلاع از این موضوع او را قسم دادم که دست از مواد مخدر بکشد. گفتم اگر خانواده ام بفهمند عروس ناخواسته خانواده معتاد است محال است بگذارند زندگی کنیم.

نسرین ابراز پشیمانی می کرد و من هم که جوگیر شده بودم تصمیم گرفتم فرشته نجاتش باشم. اما نمی دانم چطور شد که خودم هم در دام اعتیاد افتادم و تا چشم باز کردم دیدم او مرا معتاد کرده است.

خانواده ام خیلی زود فهمیدند چه بلایی سرم آمده و دست به کار شدند کمکم کنند. خودم هم از این کرده خود پشیمان شده بودم. با کمک درمانگر اعتیاد توانستم اعتیادم را ترک کنم. همسرم را هم طلاق دادم و شکست عاطفی سنگینی متحمل شدم.

من با تمام سختی های این شکست کنار آمدم و با پیشنهاد خانواده ام می خواهم دوباره ازدواج کنم. اما دیگر زرنگ شده ام و بی گدار به آب نمی زنم . برای همین هم به مشاوره قبل از ازدواج آمدم. من آدم بدشانسی نیستم چون اگر زود به خودم نمی آمدم و نمی فهمیدم چه اشتباهی کرده ام معلوم نبود الان چه وضعیتی داشتم.

نظر کارشناس:

بعد از ازدواج فهمیدم نسرین آلوده است / دردسرهای یک داماد سرخانه

در این باره نظر "صالح محمدپور" مدرس مهارتهای زندگی و کارشناس ارشد روانشناسی را جویا شدیم، وی گفت:

ازدواج یک تصمیمی مهم است که اثرگذاری آن در آینده هر فرد مهم تر خود را نشان می دهد. از آنجا که آینده نگری می تواند بسیاری از مشکلات هرفرد را کاهش دهد پس برای آینده نگری در ازدواج به مشورت گرفتن نیاز است. همانگونه که قبل از ازدواج تحقیقات محلی از یک شخص انجام می شود. تحقیق فردی از طریق مشاوره میزان اهمیتش بیشتر می شود.

وقتی افراد با این چنین موقعیتی روبرو می شوند لازم است مهارت هایی آموخته باشند.

مهارت حل مسئله:

عدم آگاهی کافی از نحوه روبرو شدن با هر مساله ای فرد را دچار سردرگمی می کند. این مهارت می تواند فرد را در مواجه با مسائل قرار دهد به گونه ای که هیجانات خود را تنظیم و شخص را به بهترین راه حل ها نزدیک کند.

مهارت جرئت ورزی:

به طور معمول افرادی که نمی توانند به راحتی در مقابل پیشنهادها ایستادگی کنند و یا نه بگویند نشان دهنده ضعف در این مهارت است.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در ادامه گفت:

مهارت جرئت ورزی به چنداسم: ابراز وجود، جرئت مندی نیز شناخته می شود. این مهارت می تواند فرد را در مقابل آسیب های بسیاری، مقاوم کند.

مهارت اعتماد به نفس:

اما کسی که در مقابل دیگران کوتاه می آید و قدرت کافی برای تشخیص خوب و بد را ندارد، احتمال زیاد در اعتماد به نفس نیز ضعیف جلوه می کند.

صالح محمدپور در پایان افزود:

یکی از مواردی که در مشاوره پیش از ازدواج پیگیری می شود آموزش های مهارت های زندگی بین زوجین است که لازم است افراد بطور خاص، از آموزش این مهارتها غافل نشوند.

آشنایی هایی که در فضای مجازی انجام می شود شاید بد نباشد اما شناخت بسیار نسبی(سطحی) را به فرد می دهد پس با توجه به اینکه ازدواج با آینده ارتباط تنگاتنگی دارد لازم است در فضای بیرون از تلفن همراه با هم ملاقات های متعدد داشته باشید، تا یک رابطه خوب را درکنار یک مشاور آغاز کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق