انتخاب ایرنا به ریاست آتی اوآنا نشانگر ظرفیت بالای این رسانه است


انتخاب ایرنا به ریاست آتی اوآنا نشانگر ظرفیت بالای این رسانه است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگ‌سازی رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه‌ای کارا، پویا و به روز توصیف‌کرد و گفت: به طور یقین انتخاب ایرنا به ریاست دوره آتی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) نشانگر ظرفیت بالای این رسانه در صحنه داخلی و بین‌المللی است.

محمد صادق افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در اطلاع رسانی به افکار عمومی و آگاه‌سازی آنها، گفت:‌ به طور یقین بُروز و ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و اطلاع‌رسانی به ویژه در فضای مجازی با سرعت درحال اجراست و کوچکترین غفلت از این فضا باعث می‌شود که از همراه بودن با تکنولوژی‌های نوین روز دنیا جا بمانیم.

این مدرس علوم ارتباطات در ادامه با اشاره به ویژگی ها و ظرفیت بالای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، گفت: ایرنا با همراه شدن با تکنولوژی های نوین ارتباطی دنیا توانسته امروز نَه تنها در منطقه بلکه در جهان نیز جایگاه خود را به عنوان یک رسانه فعال و تاثیرگذار حفظ کند و به عنوان منبع رسمی دیگر رسانه ها در اقصی نقاط جهان مورد بهره برداری قرار گیرد.

افراسیابی همچنین با اشاره به این که در جامعه کنونی دائم در معرض پیام ها و محتواهای گوناگون در فضای مجازی قرار داریم، یادآورشد: اگر امروز در این حوزه به خوبی عمل نکنیم و آسیب‌ها را مورد توجه قرار ندهیم و تولید محتوای مناسب نداشته باشیم چه بسا شاهد ضربه های مهلکی به رسانه ها در این‌ بخش خواهیم بود.

معاون فرهنگ‌سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: هر چند امروز تولید محتوای رسانه های بزرگ مانند ایرنا خوب و رو به جلوست اما جامعه امروز می طلبد با تولید محتوای ارزشمند در عین حال با سرعت، ‌دقت و صحت جذب مخاطب به عنوان سرمایه اصلی رسانه ها را مدنظر قرار داده تا ضمن حفظ و افزایش مخاطبان، تلاش کنیم آنها کمتر نیازمند مراجعه به رسانه های غیر داشته و درگیر اخبار کذب و شایعات نشوند.

افراسیابی تصریح کرد: انتخاب ایرنا برای ریاست آینده اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) بیانگر این است که این رسانه علاوه بر حضور فعال رسانه ای در عرصه بین الملل، توانسته آنطوریکه بایسته و شایسته است با تولید محتوای مناسب تمامی امتیازات یک رسانه خوب برای حضور پویا و بالنده در عرصه بین الملل را داشته باشد.

این مدرس دانشگاه در خاتمه ضمن تبریک به سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، ابراز امیدواری کرد: این رسانه مسیر ریاست دوره‌ای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) را در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ با موفقیت و سربلندی طی کند.

اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)

سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درخواست نامزدی ایرنا برای ریاست دوره‌ای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را همزمان با اختتامیه چهل و سومین نشست هیأت اجرایی این سازمان، شهریور ۹۷ در تهران، ارائه داد که با استقبال حاضران در نشست تهران مواجه شد.

اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) نیز در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره‌جنوبی با رای مثبت خود خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان برگزیدند. چهل و پنجمین نشست هیات اجرایی اوآنا در سئول برگزار شد. ایرنا یکی از ۱۳ عضو هیات اجرایی اوآنا است.

ایرنا به عنوان یکی از اعضای باسابقه اوآنا در سال های اخیر برای ایفای نقش در تصمیم گیری های این سازمان منطقه ای، تلاش کرده است. دوره ریاست خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان بر اوآنا پایان یافته و این خبرگزاری، مدیریت اوآنا را به میزبان کنونی مجمع عمومی سپرد. خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) تا سال ۲۰۲۲ عهده دار مدیریت اوآنا خواهد بود. اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه، علاوه بر تشکیلات مجمع عمومی و هیات اجرایی، دو کمیته دارد که به صورت تخصصی به موضوعات فنی، خبری و اخلاقی در رسانه می پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی