نمایشگاه وابستگان به دربار شاه و فراماسونری در ایستگاه‌های مترو


نمایشگاه وابستگان به دربار شاه و فراماسونری در ایستگاه‌های مترو

مدتی است در برخی ایستگاه‌های مترو تهران نمایشگاه عکس تحت عنوان «یادگار ماندگار» برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، از جمله افرادی که تصویرش در نمایشگاه موسوم به «یادگار ماندگار» به‌عنوان نویسنده فرهیخته و فیلسوف نمایش داده شده، «داریوش شایگان» است که در دوران پهلوی، از عناصر درباری و وابسته به دفتر فرح دیبا به شمار می‌رفت و در سال‌های پس از انقلاب نیز در خارج کشور مدتی سردبیر نشریه «ایران‌نامه» وابسته به ‌اشرف پهلوی خواهر تبهکار شاه معدوم بود.


همچنین تصویر «ایرج افشار» از دیگر افرادی است که در زمره فرهیختگان نمایشگاه به اصطلاح «یادگار ماندگار» قرار گرفته است، در حالی که وی همواره از دوستان و نزدیکان عناصر سرسپرده فراماسونری به شمار رفته و در تجلیل از آنها مکتوبات و نوشته‌های بسیاری دارد.


«آن لمبتون» جاسوس شناخته‌شده بریتانیا، سال‌ها از دوستان نزدیک افشار به شمار می‌رفت و تا پایان عمرش در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) با او نامه‌نگاری می‌کرد.


به هر حال این هم یکی دیگر از «شاه» کارهایی است که از پول بیت‌المال هزینه تبلیغ و تجلیل از کسانی می‌کند که راه و مسیرشان علیه ملت بود. پیش از این نیز شهرداری تهران در برگزاری مراسم برای این‌گونه عناصر یا عوامل سینمای شاهنشاهی و یا اختصاص مکان‌هایی برای عرض‌اندام عناصر طاغوتی مانند منیر فرمانفرماییان و پرویز تناولی و ایران درودی کوتاهی نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو