قرارداد ساخت فاز اول خط آهن هرات – خاف میان افغانستان و قزاقستان به امضا رسید


قرارداد ساخت فاز اول خط آهن هرات – خاف میان افغانستان و قزاقستان به امضا رسید

سخنگوی والی هرات گفت: قرار است پس از امضای قراردادی با شرکت قزاقستانی کار ساخت فاز اول قطعه چهارم خط آهن هرات – خاف به سرعت آغاز شود.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: قرارداد ساخت فاز اول قطعه چهارم خط آهن هرات – خاف در کابل با حضور رئیس جمهور افغانستان میان «یما شمس» رئیس اداره خط آهن افغانستان و مسوول شرکت ساخت خط آهن از کشور قزاقستان به امضا رسید.

وی افزود: فاز نخست قطعه چهارم خط آهن هرات – خاف به طول 43 کیلومتر است و از شهرستان غوریان، زنده جان و انجیل هرات می‌گذرد و قرار است این پروژه در مدت 16 ماه با هزینه بیش از 58.5 میلیون دلار از سوی حکومت افغانستان ساخته شود.

فرهاد ادامه داد: در گذشته در مسیر قطعه سوم خط آهن هرات – خاف برخی از چالش‌های امنیتی و امکاناتی برای ساخت تاسیسات وجود داشت که با همکاری‌های هیات افغانی و ایرانی این چالش‌ها رفع شده و تمام تلاش‌ها برای ساخت هرچه زودتر و بهره‌برداری بهتر از این پروژه مهم در دست اجراست.

به گزارش فارس، خط آهن هرات – خاف در 4 قطعه به طول 225 کیلومتر میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان احداث خواهد شد که دو بخش نخست این پروژه از خاف کشور ایران تا مرز شمتیغ به طول 76 کیلومتر در گذشته تکمیل شده است و آماده بهره‌برداری بوده و کار بخش سوم نیز در خاک افغانستان در ولایت هرات از مرز شمتیغ تا شهرستان غوریان به طول 62 کیلومتر 95 درصد تکمیل شده است.

/انتهای پیام/

قرارداد ساخت فاز اول خط آهن هرات – خاف میان افغانستان و قزاقستان به امضا رسید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟