«حماس» اعمال محدودیت‌ها علیه مسیحیان غزه را محکوم کرد


«حماس» اعمال محدودیت‌ها علیه مسیحیان غزه را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه ضمن محکومیت اقدام صهیونیست‌ها در ممانعت از ورود مسیحیان غزه به شهر قدس، آن را اقدامی نژادپرستانه علیه مسیحیان غزه خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش تارنمای حماس، «باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین الملل حماس با صدور بیانیه‌ای، گفت: این سیاست سازماندهی شده، که همه ساله تکرار می‌شود، نشان دهنده نژادپرستی رژیم صهیونیستی است و دروغ‌های آنها درباره دموکراسی و احترام به حقوق بشر را برملا می‌کند.

وی تأکید کرد که این حق همه مردم فلسطین است که آزادانه و بدون سختی به مکان‌های عبادت بروند و شعائر دینی خود را بدون هیچ مانع و بهانه‌ای انجام دهند.

نعیم از جامعه جهانی خواست تا به صهیونیست‌ها برای احترام به قوانین بین المللی و حقوق بشری فشار بیاورند تا شهروندان فلسطینی بتوانند آزادانه شعائر دینی خود را به جا آورند.

هفته آینده، جشن‌های زادروز حضرت مسیح علیه السلام در قدس و بیت اللحم آغاز می‌شود و همه ساله هزاران نفر در این جشن‌ها شرکت می‌کنند.

غزه ۱۳ سال است که در محاصره کامل رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم این منطقه با مشکلات فراوانی رو به رو هستند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اسرائیل این باریکه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر