بنگاه داری شایسته نهادهای دولتی و بانک های عامل نیست


بنگاه داری شایسته نهادهای دولتی و بانک های عامل نیست

رشت – ایرنا- استاندار گیلان یکی از مهمترین اهداف دولت را  حمایت از تولید داخلی و تولیدات حوزه صنعت و کشاورزی دانست و گفت: بنگاه داری به هیچ و جه شایسته نهادهای دولتی و بانکهای عامل نیست.

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، حاکیست؛ ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ای برای رسیدگی به مشکلات شش واحد تولیدی بزرگ استان با حضور مجمع نمایندگان در رشت اظهار داشت: وی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای یادشده تامین زیرساخت ها و سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید بود، بر لزوم حفظ توان تولید واحدهای تولیدی تأکید و اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان دارای سرمایه گذاران ملی هستند که این سرمایه گذاران می بایست یا سرمایه جدید به واحد تزریق کنند یا در صورت نبود توان، آن را به افراد دارای واجد شرایط و ترجیحاً بومی واگذار کنند.

وی با اشاره به این که در همین راستا، پیوسته جلساتی با عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می شود افزود:دستگاه های اجرایی اعم از تامین اجتماعی، امور مالیاتی، آب، برق و گاز همه همکاری لازم را داشته اند و بانک ها نیز با وجود برخی تنگناها ، همراهی دارند.

زارع همچنین به موضوع زراعت چوب اشاره و خاطرنشان کرد: از شهریورماه امسال به طور جدی به این مهم پرداخته ایم و تا زمان حاضر یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای این موضوع شناسایی شده است.

وی گفت: رویکرد ما این است کسانی که ذینفع ماجرا هستند، می توانند در سطح وسیعی زراعت چوب را انجام دهند و زمین ها از طریق مزایده واگذار شود.

همچنین رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه این جلسه به منظور رفع مشکلات صاحبان صنایع برگزار شده است گفت: باید از ظرفیت مسئولان اجرایی در حوزه های مختلف و از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلاتی از قبیل تهیه مواد اولیه، سرمایه در گردش، استمهال تسهیلات دریافتی از بانک ها استفاده کنیم.

ذبیح الله نیکفر افزود: رفع مشکلات صنایع تولیدی و صنعتی استان موجب خواهد شد شاهد رونق تولید، تقویت بنگاه های تولیدی و حفظ وضع موجود باشیم.

در این جلسه مشکلات مجتمع فولاد گیلان، ایران رادیاتور، فولاد آناهیتا، لاستیک سازی گیلان، ایران پوپلین و شرکت چوب و کاغذ چوکا بررسی شد.

در جلسه ای به ریاست نماینده عالی دولت در گیلان و با حضور شماری از اعضای مجمع نمایندگان استان ، به مشکلات شش واحد بزرگ تولیدی رسیدگی شد.

حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403