دستور فوری دادگستری هرمزگان برای جمع آوری شترهای سرگردان


دستور فوری دادگستری هرمزگان برای جمع آوری شترهای سرگردان

بندرعباس- ایرنا- با توجه به مخاطره‌های ناشی از تردد شترهای سرگردان در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان و بروز حوادث ناگوار، دادگستری این استان دستور فوری جهت جمع آوری این شترها صادر کرد.

صنعت شترداری در استان هرمزگان با توجه به برخورداری از موقعیت بسیار مناسب و مساعد جهت پرورش ، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی است ولی در سال‌های اخیر رهاسازی و سرگردانی این احشام باعث بروز حوادث دلخراش جاده‌ای برای مردم شده است.

در سال های ۹۳ تا ۹۶ در ۲۲ فقره حادثه رانندگی و برخورد خودرو با شتر در هرمزگان، ۲۸ نفر کشته و ۹۲ نفر زخمی شدند که هیچ گاه صاحبان آنها نیز معلوم و مشخص نشد.

رییس کل دادگستری هرمزگان شنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: ساماندهی وضعیت تردد شترهای سرگردان در محورهای مواصلاتی استان از مهمترین مصادیق احقاق حقوق عامه می باشد و رسیدگی قانونی به مطالبات عمومی از مهمترین اولویت های کاری مسوولان قضایی است.

علی صالحی تصریح کرد: به منظور صیانت از حقوق عامه و با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان ، دستور فوری جهت جمع آوری و هویت گذاری شترهای سرگردان به دستگاه های مسوول از جمله اداره کل جهاد کشاورزی هرمزگان صادر شد.

وی بر ضرورت تشریک مساعی و هم افزایی همه دستگاه‌ها به منظور ساماندهی به وضعیت شترهای سرگردان به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان تأکید کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت استنکاف مالکان از جمع آوری و هویت گذاری شترهای خود ، نسبت به برخورد قانونی و توقیف و ضبط احشام رها شده و بلاصاحب اقدام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...