کره‌شمالی: آمریکا باید اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کند


کره‌شمالی: آمریکا باید اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کند

یک مقام ارشد نظامی کره شمالی ضمن اشاره به تازه‌ترین آزمایش موشکی این کشور، تاکید کرد آمریکا باید اقدامات تحریک‌آمیز خود را متوقف کند.

کره‌شمالی: آمریکا باید اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد نظامی کره شمالی در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور، در رابطه با آزمایش‌های اخیر موشکی کشورش سخن به میان آورد و گفت: «آزمایش‌های اخیر در حوزه فناوری دفاعی با هدف کاهش تهدیدات هسته‌ای آمریکا انجام شده است».

پاک جونگ، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره شمالی، همچنین هشدار داد که «نیرو‌های متخاصم»، از جمله آمریکا، در صورت تمایل به مشاهده سال نوی میلادی در آرامش کامل، باید از تحریک کردن کره شمالی خودداری کنند.

این بیانیه امروز چند ساعت‌ بعد از آزمایش موشکی کره شمالی که در یک مرکز ماهواره‌ای و موشکی انجام شد، از سوی این مقام ارشد پیونگ یانگ صادر شد.

کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، به‌تازگی طی بیانی هشدار آمیز خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند تا وضعیت مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون همچنین این را هم گفت که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

پیش از این هم سفیر کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرده بود که وقت‌کشی در فرآیند مذاکرات ترفندی است که برای ترامپ مصرف داخلی دارد و اینکه طولانی شدن مذاکرات برای کره‌شمالی معنایی ندارد. او همچنین این را هم گفته بود که موضوع خلع سلاح هسته‌ای به صورت کامل از میز مذاکرات خارج شده و پیونگ‌یانگ حاضر نیست در این رابطه از سوی آمریکایی‌ها صحبتی بشنود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت