بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در حوزه پژوهش سرمایه گذاری کنند


بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در حوزه پژوهش سرمایه گذاری کنند

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، صنعتی و تولیدی در استان باید به کمک دانشگاه ها در راستای تقویت تحقیق و پژوهش و توسعه بیایند و در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشند.

فریدون همتی عصر شنبه در آیین اختتامیه جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان اظهار داشت: دولت در تدوین بودجه، نسبت به مبحث پژوهش نگاه قابل توجهی دارد.

وی تصریح کرد: باید هرچه بیشتر در راستای ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش در جامعه بکوشیم و برای این کار ساختارها را ساماندهی کنیم تا به نتایج خوبی دست یابیم.

همتی بیان داشت: دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه مدیران دانشگاه ها در هرمزگان نیز با کمک بنگاه‌های اقتصادی و صنایع در راستای اجرای طرح‌های جدید پژوهشی گام بردارند و ارتباط صنعت و دانشگاه با برنامه ریزی مشخص در استان تقویت شود.

استاندار هرمزگان گفت: پیشرفت کشور از طریق توجه به نیروی انسانی و مباحث علمی، پژوهشی و تحقیقاتی میسر می شود و دانشگاه ها باید متناسب با شرایط جدید کشور فعالیت داشته و بر روی ظرفیت های داخلی متمرکز شوند

همتی تاکید کرد: استان هرمزگان نیز باید نقش قابل توجهی در تولید علم و دانش و فناوری در کشور بر عهده بگیرد و در این مسیر گام بردارد.

وی، بر لزوم توجه به امر پژوهش در مدارس تاکید کرد و بیان داشت: مدیران مجموعه آموزش و پرورش باید با آینده نگری تلاش کنند که از هم اکنون دانش‌آموزان با مبحث مهم پژوهش و تحقیق آشنا شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی