مرگ یک نفر در هر سه ساعت بر اثر نبود عضو


مرگ یک نفر در هر سه ساعت بر اثر نبود عضو

ایلام - ایرنا - مدیر مرکز بیماری های خاص و صعب العلاج وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 25 هزار نفر در کشور نیازمند اهدای عضو هستند و اکنون در کشور در هر سه ساعت، یک نفر به خاطر عدم اهدا عضو جان خود را از دست می‌دهد.

دکتر مهدی شادنوش عصر شنبه در نشست هم اندیشی ارتقای فرهنگ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: تعداد اهداکنندگان عضو در کشور از سال ۷۹ تاکنون رشد ۶۰ درصدی داشته اما در مقایسه با کشورهای اروپایی این میزان اهدا کم است.

.ی افزود: ایران از جمله کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه پیوند اعضاست و در حال حاضر پیچیده ترین پیوندها در کشور انجام می‌گیرد.

دکتر شادنوش یادآور شد: همین آمار نشان می‌دهد که با گسترش فرهنگ اهدای عضو در کشور می‌توان زندگی را به این بیماران هدیه کرد.

وی تاکید کرد: حوزه سلامت برای هر فرد دیالیز در طول دوره پنج ساله درمان‌ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می کند در حالیکه با اهدای عضو، هزینه های درمان و خدمات بیمار به کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال کاهش می یابد.

مدیر مرکز بیماری‌های خاص و صعب العلاج وزارت بهداشت گفت: ایلام به لحاظ اهدای عضو در کشور نسبت به سایر استان های دیگر از رشد کمتری برخوردار بوده که نیاز است همه ما تلاش های صادقانه‌ای در راه ارتقای فرهنگ اهدای عضو در استان داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام یکی از مناطقی است که در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند حمایت ویژه مسوولان است.

دکتر محمد کریمیان افزود: بخش‌هایی همچون دیالیز و شیمی‌ درمانی بر اساس نوع خدمات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند چرا که جامعه هدف آنان بیمارانی هستند که توان مالی چندانی برای تداوم و تکمیل دوره درمان خود ندارند.

وی یادآور شد: اهدای عضو در استان ایلام برای تامین نیاز متقاضیان این حوزه جوابگو نبوده و نیازمند ارتقای سطح فرهنگ اهدای عضو در جامعه هستیم بنابراین فقط با ترغیب جامعه به این اقدام نیکوکارانه می‌توان به متقاضیان اهدای عضو کمک کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در زمینه اهدای عضو و ارتقای جایگاه آن در جامعه، دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی تمام توان خود را برای گسترش این اقدام معنوی و نیکوکارانه در سطح استان به کار می بندد.

دکتر کریمیان با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ اهدای عضو در استان وظیفه‌ای همگانی است، گفت: همه ما برای کمک به بیماران نیازمند اهدای عضو باید احساس مسوولیت کنیم چرا که از بالاترین مصادیق ایثار و نیکوکاری است و نزد خداوند جایگاهی رفیع خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی