دوچرخه‌سواران از مشهد تا آستارا نهال می‌کارند


دوچرخه‌سواران از مشهد تا آستارا نهال می‌کارند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا گفت: کرامت عزیززاده دوچرخه‌سوار از این شهرستان و عبدالله‌ مصباح دوچرخه‌سوار تهرانی به منظور ترویج فرهنگ درختکاری، کاشت 14 هزار اصله نهال را از مشهد تا آستارا آغاز کردند.

وحید خاصی پور روز شنبه اظهار کرد: عزیززاده و مصباح با اختصاص ۶۰۰ میلیون ریال از درآمد خودشان برای خرید ۱۴ هزار اصله انواع نهال، درختکاری را امروز از مشهد آغاز کردند و نهال ها را در مسیر حرکت از شهرهای مختلف خریداری و در مسافتی به امتداد یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر غرس کرده و با دوچرخه به آستارا خواهند رسید.

وی بیان کرد: این ورزشکاران مبدا درختکاری را شهر مقدس مشهد انتخاب کرده اند و هدف آنها ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز و طبیعت است و پس از پایان درختکاری، به عنوان سفیران صلح و دوستی از آستارا به مقصد جمهوری آذربایجان و روسیه رکاب خواهند زد.

وی ادامه داد: عزیززاده از ۱۶ سال قبل به طور حرفه ای به دوچرخه سواری در مسیرهای طولانی می پردازد و تاکنون با شعارهای خلیج همیشه فارس، حمایت از کودکان سرطانی، بی سرپرست یا بد سرپرست، آبزیان دریای خزر و گرامیداشت ارتحال امام (ره) در داخل کشور رکاب زده و با دوچرخه به هند، تایلند، برمه، مالزی، اندونزی، بنگلادش، سنگاپور و فیلیپین سفر کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آن ساماندهی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید