پیاده روی اربعین زنده نگه داشتن شعائر اسلام است


پیاده روی اربعین زنده نگه داشتن شعائر اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین پیاده روی جهان اسلام یاد کرد و افزود: توجه به این مراسم به نوعی زنده نگه داشتن شعائر اسلام است.

آیت الله مصطفی علما در آیین تکریم خادمان اربعین حسینی استان کرمانشاه که عصر امروز (23 آذر) با حضور مسئولان دستگاه های خدمات رسان اربعین برگزار شد، از پیاده روی اربعین به عنوان یکی از شعائر اسلام یاد کرد وافزود: نصف دین شعائر دین است و حفظ و انجام این شعائر لازم و ضروری است که از جمله این شعائر می‌توان به مراسم حج، نماز عید فطر و... اشاره کرد.

وی افزود: انجام این شعائر مجد وعظمت مسلمانان را نشان می‌دهد و برای همین ضروری است که این شعائر حفظ و انجام شود و درهمین راستا باید همه پای کار بیایند تا همه ساله پیاده روی اربعین باشکوه بیشتری برگزار شود.

آیت الله علما تاکید کرد: این حضور و این خدمات آشکار و پنهان در پیاده روی اربعین همه در نهایت موجب ترویج دین اسلام در دنیا می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای اولین بار در اربعین امسال گفت: این مرز بیش از 100 سال است که مرز رسمی و بین المللی میان دوکشور ایران وعراق است.

وی به زیرساخت های مطلوب این مرز اشاره کرد وافزود: این مرز کوتاهترین فاصله را در بین مرزهای ایران با عتبات عالیات دارد و همین امر یک مزیت مهم برای این مرز محسوب می‌شود.

آیت الله علما با قدردانی از پیگیری مسئولین و بویژه استاندار کرمانشاه برای بازگشایی این مرز، ابراز امیدواری کرد: این مرز همچنان بتواند در سالهای آتی میزبان شایسته زوار اربعین باشد.

وی بااشاره به موقوفات بسیار خیرین برای خدمات رسانی به زوار اربعین در استان، گفت: عمده موقوفات استان در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین و برای امام حسین(ع) وقف شده و این نشان از علاقه مردم کرمانشاه در طول تاریخ به امام حسین(ع) و اربعین حسینی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد