تسهیل امدادرسانی با دستیابی پست به فناوری ارسال بسته با پهپاد


تسهیل امدادرسانی با دستیابی پست به فناوری ارسال بسته با پهپاد

شرکت پست با اجرای آزمایشی ارسال بسته از طریق پهپاد به توانمندی کمک به نهاد‌های امداد رسان در شرایط بحرانی دست یافت.

تسهیل امدادرسانی با دستیابی پست به فناوری ارسال بسته با پهپادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست،رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت گفت: با اجرای آزمایشی موفق ارسال بسته از طریق پهپاد، شرکت ملی پست به این توانمندی دست یافت تا در شرایط بحرانی به کمک نهاد‌های امداد رسان بشتابد.
حسین نعمتی با اعلام اینکه این موفقیت به کمک شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان جوان ایرانی به دست آمده است، افزود: با دستیابی به این فناوری، پست آماده است در گام نخست به کمک نهاد‌های امداد رسان مانند هلال احمر و اورژانس برود و در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه، بسته‌ها و اقلام مورد نیاز را به ویژه در مناطق غیرقابل دسترس، به دست هموطنان برساند.
وی با اشاره به مکاتبات انجام شده با نهاد‌های امدادرسان، گفت: با توجه به اینکه پرواز هر نوع پهپادی نیازمند مجوز‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی است، پست آماده است تا در صورت اخذ این مجوزها، کار خدمات رسانی و توزیع بسته با پهپاد را آغاز کند.
مدیرعامل شرکت پست با تاکید بر اینکه ایران جزو نخستین کشور‌های منطقه خاورمیانه است که به این فناوری دست یافته است، افزود: شرکت ملی پست آمادگی دارد با همکاری بخش غیردولتی به مدل تجاری و ارسال بسته از طریق پهپاد به عموم مشتریان نیز دست یابد.
نعمتی در خصوص شرایط ارسال بسته با پهپاد نیز گفت: پهپاد آزمایش شده قادر است بسته تا وزن ۲ کیلوگرم را در مسیری به طول ۲۰ کیلومتر از مبدا دریافت کند و به مقصد تحویل دهد.
وی نحوه اطلاع رسانی زمان و مکان تحویل بسته را نیز تشریح کرد و افزود: پیامکی به مخاطب ارسال خواهد شد و زمان دقیق و مکان تحویل بسته به وی اعلام می‌شود تا در زمان مقرر در محل مورد نظر حضور یابد.
به گفته وی، ارسال بسته با پهپاد در قالب طرح پست پلاس و در راستای طرح تحول دیجیتال شرکت ملی پست، با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و همچنین تسریع در روند عملیات امداد رسانی، اجرای آزمایشی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید