تاکید مسئولان آستارا بر اقامه نماز جماعت در اداره‌ها و مدارس


تاکید مسئولان آستارا بر اقامه نماز جماعت در اداره‌ها و مدارس

آستارا - ایرنا - مسئولان ارشد آستارا بر ترویج فرهنگ نماز و توسعه اقامه این فریضه واجب در اداره‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس این شهرستان تاکید کردند و مناسب‌سازی فضای نمازخانه‌ها را خواستار شدند.

فرماندار آستارا روز شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز در فرمانداری آستارا اظهار کرد: نماز علاوه بر برکات روحی و روانی برای سلامتی انسان تأثیرگذار است و اگر فرهنگ نماز در اداره ها ترویج شود، خیلی از مشکلات برطرف می شود.

حسن رستم زاد بیان کرد: وقت شناسی از جمله فواید اقامه نماز است و این فریضه، وحدت و انسجام اجتماعی را به دنبال دارد و فضای نمازخانه ها در مدارس و اداره ها باید مناسب سازی شود.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاه های آستارا با برگزاری برنامه های فرهنگی ضروری است و مسئولان و مدیران، فراتر از دستورالعمل های سازمانی به مقوله نماز اهمیت دهند.

امام جمعه آستارا هم بیان کرد: نماز، ستون دین است و برای ترویج فرهنگ آن، باید اجلاس نماز در سطح شهرستان آستارا برگزار و موانع و مشکلات اقامه جمعی و فردی آن بررسی و آسیب شناسی شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گفت: برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوع نماز باعث ترغیب نوجوانان و جوانان به این فریضه واجب می شود و اختصاص مکان مناسب برای نمازخانه در اداره ها لازم است.

وی ادامه داد: آستارا دارای ۶۲ اداره است و در ۲۲ اداره این شهرستان نماز جماعت برگزار می شود و اهمیت به مقوله نماز باعث کاهش تخلفات و آسیب ها می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش