تهاجم به مرزهای دریایی ایران برای دشمنان به توهم تبدیل شده است


تهاجم به مرزهای دریایی ایران برای دشمنان به توهم تبدیل شده است

سمنان - ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تهاجم به مرزهای دریایی ایران با حضور همه‌جانبه سربازان ولایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی برای دشمنان به توهم و رویا تبدیل شده است.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی عصر شنبه در آیین افتتاح میدان امیردریادار شهید محمد ابراهیم همتی افزود: اقتدار نیروی دریایی روز به روز افزایش می‌یابد و آمریکایی‌ها با اقتدار این نیروهای ولایی از منطقه خارج خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: حراست از آب‌های دریایی ایران در اولویت است و این‌مسیری است که فرمانده کل قوا برای ما ترسیم کردند.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ایران برای جهانیان مهم است و در نظریه‌های مختلف تاکید شده است که ایران در قلب جهان قرار دارد.
وی اضافه کرد: برگزاری آیین بزرگداشت شهید دریادار همتی نشان از ارادت مردم سمنان به شهدا است.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریادار همتی با فرمان‌های اقتدارگونه خود کشور را از تجاوز به دریاهای ایران ناامید کرد و در کنار رزم زمینی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، در صحنه دریا نیروی دریایی جمهوری اسلامی اقتدار خود را به نمایش گذاشت و نیروی دریایی رژیم بعث عراق گرفتار اقتدار سربازان ملت ایران شد.
امیردریادار کاویانی گفت: نیروی دریایی عراق با کارکنان ورزیده خود با تلاش دریادار همتی و یاران با وفایش نابود شد و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با جانفشانی خود جاودانه شدند.

نیت‌ها برای ساخت میدان دریادار همتی خالص بود
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ساخت این میدان مهم و معنوی با عزم همگانی حاصل شد و اخلاق و معرفت شهید دریادار همتی باعث شد که اسم ایشان در دهه‌های مختلف برسر زبان‌ها باشد.
️ احمدهمتی افزود: باتلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان این طرح ملی امروز افتتاح شد و از اعضای شورای اسلامی دوره گذشته و شهردار سابق در احداث این طرح هم تشکر می‌کنم.
️وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه شهیدهمتی از شهدای ملی و روز نیروی دریایی به نام ایشان است ساخت این طرح ملی به صورت ویژه در دستور قرار گرفت.
️همتی تصریح کرد: ساخت این طرح با نیت خالص و عزم همگانی است و فایده آن برای همه کشور خواهد بود.
️نماینده مردم شهرستان های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با هم‌رنگی و همدلی می‌توان برای توسعه کشور اقدام کرد و رواج تفرقه در جامعه دسیسه‌های شیطانی است.
️همتی تصریح کرد: باید برای رونق روزافزون در جامعه همدلی گسترش یابد و اما برخی‌ها نمی خواهند برای توسعه و عزت ایران اسلامی در کنارهم باشیم.
️نماینده مردم شهرستان‌های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید دریادار همتی بی‌نظیر است و دستاوردهای ماندگار این شهدا شرایط جنگ را به نفع کشور تغییر داد.
️همتی تصریح کرد: استان سمنان در زمینه‌های مختلف ظرفیت توسعه را دارد و با وحدت و همدلی زمینه رونق و آبادانی هموار می‌شود.
میدان شهید امیردریادار «محمد ابراهیم همتی» با حضور معاونان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسوولان ارشد استان در شهر سمنان افتتاح شد.
برای اجرای این طرح ۴۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و ساخت طرح جدید میدان دریادار همتی در خرداد ۹۷ آغاز شد.
۳۹ سال پیش در هفتم آذر ۱۳۵۹ شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی با رشادت و جانفشانی‌های خود به عنوان فرمانده ناوچه قهرمان پیکان در عملیات مرواید، در جریان نبردهای حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، نگهبان ابدی خلیج همیشه‌فارس و جاودانه تاریخ ایران شد.
شهید امیر دریادار همتی یکی از شهیدان دفاع مقدس و از اهالی سمنان است که در هنر، علم و عمل یک اسطوره بود، شاید نیروی دریایی دیگر به مانند او نخواهد دید و به پاس رشادت‌های این جوانمرد ایران زمین هفتم آذر، سالروز شهادتش، به عنوان روز ملی نیروی دریایی انتخاب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!