خلاصه‌ای از شاهنامه فردوسی


خلاصه‌ای از شاهنامه فردوسی

بندرعباس-ایرنا-کتاب«خلاصه‌ای از شاهنامه فردوسی» را ناهید خدمتگزار نوشته که در شمارگان500 نسخه، قیمت200هزارریال، 232صفحه و توسط انتشارات زمینه سازان امام عصر(عج) چاپ شده است.

نویسنده هرمزگانی در این کتاب به موضوع‌هایی شامل، هفت‌خوان رستم، جنگ مازندران، سهراب، فرود پسر سیاوش، هفت‌خوان اسفندیار، آغاز سلسله ساسانیان، ماجرای رستم با شغاد، داستان خسرو پرویز و شیرین و برگزیده‌ای از منطق‌الطیر عطار نیشابوری پرداخته است.

قسمت‌هایی از کتاب

رستم با سرداران سپاه به نخجیر رفتند برای شکار، یک هفته‌ای چنین به خوشی گذراندند و آنها هفت نفر بودند و آن شکارگاه از آن افراسیاب بود.

خبر به افراسیاب رسید و او اندیشید اگر این هفت نفر را بگیرد جهان بر کاووس تنگ می‌شود و جنگی بین آن هفت نفر و سپاه افراسیاب در گرفت و آن هفت تن گفتند ما به تنهایی پیروز خواهیم شد.

پهلوانی از لشکر توران بنام پیلسم گفت من آنها را نابود می‌کنم و شروع کرد به جنگیدن و سرانجام مجبور شد از نزد رستم فرار کند این فرار باعث دلسردی افراسیاب شد.

بعد پهلوانی بنام الکوس آمد او نیز شکست خورد و رفت و آن هفت نفر از تورانیان آنقدر کشتند که از کشته‌ها پشته ساختند و سرانجام افراسیاب گریخت و به سوی مرز توران رفت.

رستم و بقیه او را تعقیب کردند و به شهر سمنگان در توران رسیدند و شاه سمنگان که از رستم و دلاوری او فراوان شنیده بود به استقبالش آمد و او را به کاخ ماهروی بود.

آغاز سلسله ساسانیان؛ پادشاهی اردشیر:

اردشیر در بغداد بر تخت نشست و چهل سال و دو ماه سلطنت کرد و او وقتی اردوان را کشت دو پسرش را در بند کرد و دخترش را به همسری گرفت.

پسر بزرگ اردوان که بهمن نام داشت در هندوستان در بند بود که به خواهر پیغام فرستاد که برادرانت اسیر هستند و تو دل از مهر ما کنده‌ای و اگر می‌خواهی بانوی ایران شوی این زهر هلاهل را که برایت می‌فرستیم به اردشیر بده تا بمیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج