چاووش اوغلو: از منافع قانونی خود در مدیترانه دفاع می‌کنیم/نیرو به لیبی اعزام نمی‌شود


خرداد: (http://www.khordadnews.ir/)وزیر خارجه ترکیه امروز (شنبه) پس از دیدار با رئیس شورای ریاستی لیبی در دوحه درباره منافع قانونی آنکارا در مدیترانه...

خرداد:وزیر خارجه ترکیه امروز (شنبه) پس از دیدار با رئیس شورای ریاستی لیبی در دوحه درباره منافع قانونی آنکارا در مدیترانه توییت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در حاشیه نوزدهمین همایش دوحه که به مدت دو روز با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ تن از رهبران، تصمیم‌گیران و چهره‌های سیاسی در پایتخت قطر برگزار شد، با فایز السراج، رئیس شورای ریاستی لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

چاووش اوغلو در دیدار با السراج درباره توافق امضا شده میان دو کشور درباره تعیین مناطق دریایی در مدیترانه گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه ترکیه درباره این دیدار توییت کرد: با جدیت به دفاع از حقوق و منافع قانونی‌مان در شرق دریای مدیترانه ادامه خواهیم داد.

توافق دریایی آنکارا و طرابلس واکنش‌های شدیدی از طرف یونان، قبرس و مصر در پی داشت و آن‌ها با انتشار بیانیه مشترکی امضای این توافقنامه را اقدامی "بدون اثر" حقوقی دانستند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لیبی درخواستی از این کشور بابت استقرار نیرو و پشتیبانی از دولت توافق ملی داشته است یا خیر گفت: خیر هنوز چنین درخواستی مطرح نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر