برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز معرفی شدند


برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز معرفی شدند

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز با معرفی برگزیدگان در بخش های بازیگری زن و مرد، کارگردانی، طراحی صحنه و نمایش نویسی و در 2 بخش ویژه و مسابقه به کار خود پایان داد.

در مراسم شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز، داوران جشنواره جایزه ویژه خود را به صدیق عزیز کارگردان نمایش باوک از سلیمانیه، خرمان هیرانی و شه‌مال عبه‌ره‌ش بازیگران نمایش باوک، پیمان باباییان بازیگر نمایش «به‌بر» از مهاباد و «تونجای اوزل» بازیگر نمایش راپورتی بو ئاکادیمیا از ترکیه اهدا کرد.
همچنین جایزه برتر طراحی پوستر به شاهین علوی برای نمایش قابوس امیروویان از ارومیه رسید، شهرام علی محمدی به جایزه موسیقی برتر برای موسیقی نمایش سه‌رپل از سنندج دست یافت و جایزه نورپررازی هم به سامان ارمی برای نمایش چناره‌کان از سقز اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه نیز جایزه برتر به مهدی کریمی برای نمایش چناره‌کان از سقز و جایزه برگزیده این بخش هم به سامان مهران و فرزاد حسن‌میرزایی برای نمایش گراداف از بانه رسید. در بخش بهترین بازیگری زن هم، فوزیه پهلوانی و روژانو ارجمند بازیگران نمایش چناره‌کان از سقز به صورت مشترک جایزه سوم را دریافت کردند، جایزه دوم به طور مشترک به راضیه حاجی‌پور بازیگر نمایش قابوس امیروویان از ارومیه و شایسته فرمانی بازیگر نمایش سورانه از بیجار اهدا شد و نیشتمان رسول‌نژاد بازیگر نمایش ئه‌رکی سه‌رشانی داهولیک جایزه اول این بخش را از آن خود کرد.

زاهد زندی بازیگر نمایش سه‌رپل از سنندج و سعید پاکزاد بازیگر نمایش جن و جنوکه از کرمانشاه به صورت مشترک جایزه سوم بخش بهترین بازیگری مرد را به خود اختصاص دادند، اسماعیل پاشایی برای بازی در نمایش چناره‌کان از سقز به جایزه دوم دست یافت و جایزه اول این بخش از آن حجت‌اله اسداللهی بازگیر نمایش سورانه از بیجار شد.

در بخش بهترین نمایشنامه نویسی هم، به کیانوش محمدنیا برای نمایش چناره‌کان و جمیل مفاخری برای نمایش ئه‌رکی نیشتمانی داهولیک به صورت مشترک جایزه سوم اهدا شد، غلامرضا همتیان برای نمایش سورانه از بیجار جایزه دوم را کسب کرد و شادی امیری جایزه اول این بخش برای نمایش قابوس امیروویان از ارومیه دریافت کرد.

فرزاد حسن‌میرزایی کارگردان نمایش گراداف از بانه و حامد اسماعیل کارگردان قابوس امیروویان از ارومیه جایزه سوم مشترک بهترین کارگردانی را از آن خود کردند، جایزه دوم این بخش به امید مصطفی‌پور کارگردان چناره‌کان از سقز تعلق گرفت و غلامرضا همتیان کارگردان نمایش سورانه از بیجار جایزه اول بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز روز ۱۹ آذر با نمایش حه‌سار آغاز شد و تا روز جمعه ۲۲ همین ماه ادامه داشت. در این جشنواره ۹ گروه داخلی و ۲ گروه خارجی با هم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی