سرهنگ «فرزاد یاسمی» در نشست تعاملی روسای کلانتریها ومددکاران اجتماعی انتظامی استان ایلام، اظهار کرد: در 7 ماهه اول امسال تعداد 4326 پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتریهای سطح استان تشکیل شده که بیشترین علت مراجعه در زمینههای خانوادگی ،نزاع ودرگیری ،اجتماعی وحقوقی بوده است.
وی با بیان اینکه با تلاش کارشناسان مجرب دوایر مشاوره و مددکاری، 72 درصد پروندهها منجر به سازش شده است، گفت: کلانتریها در کارهای اجرایی و انتظامی فعال هستند و بیشترین ارتباط را با مردم دارند و می طلبد که این مراکز، ویترینی از اخلاق حسنه، رعایت حقوق شهروندی و تسکین دهنده آلام مردم باشد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: تقریبا دو دهه است که کار مشاوره ای ومددکاری در کلانتریها آغاز شده و روسا باید بیشترین منفعت را از مددکاران اجتماعی در بحث حوزه مدیریتی وسازمانی ببرند و بتوانند میزان پرونده های ارجاعی خود به مراکز قضائی را با مصالحه کمتر کنند .
یاسمی تصریح کرد: اگر در حوزه کلانتریها سارق یا معتادی هست روسای کلانتریها میتوانند از ظرفیت مددکاران اجتماعی برای تغییر در رفتار این طیف از افراد استفاده کنند تا جامعه ای عاری از آسیبهای اجتماعی داشته باشیم.
وی به نقش مشاوره و مددکاری در بحث درون سازمانی نیز اشاره و تصریح کرد: مددکاران از طریق برگزاری کلاسهای مهارت ارتباطی برای کارکنان میتوانند در خویشتن داری و بالا بردن آستانه تحمل کارکنان وکنترل خشم تاثیر بسزایی داشته باشند.
انتهای پیام