743 قطعه اسکناس 100 دلاری جعلی در مریوان کشف شد


743 قطعه اسکناس 100 دلاری جعلی در مریوان کشف شد

سنندج‌ - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 743 قطعه اسکناس 100 دلاری جعلی به ارزش بیش از 10 میلیارد و 402 میلیون ریال مریوان کشف و 2 کلاهبردار نیز دستگیر شدند.

سردار علی آزادی روز شنبه اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی پلیس، ماموران انتظامی شهرستان مریوان از اقدام ۲ کلاهبردار که در یکی از محله‌های این شهر اقدام به تهیه و توزیع دلار جعلی می‌کردند، مطلع شدند.

وی اضافه کرد: ماموران با هماهنگی قضایی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند و ۲ کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۷۴۳ قطعه اسکناس۱۰۰ دلاری جعلی کشف شده است، گفت: کارشناسان ارزش دلارهای کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سقز هم از کشف هفت دستگاه ارز دیجیتال(بیت کویین) قاچاق در سقز خبر داد و گفت: این دستگاه ها توسط ماموران انتظامی ایست و بازرسی میرده کشف و ضبط شد.

سرهنگ حمید رضایی با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را در جامعه برهم می زند افزود: از شهروندان خواستاریم در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا ، مراتب را هرچه سریعتر با پلیس در میان بگذارند.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه با قاطعیت و جدیت تمام با قاچاقچیان برخورد خواهیم کرد تاکید کرد: قاچاق به هر نوعی خلاف است و تمام تلاش خود را برای مقابله با این تخلفات انجام خواهیم داد.

بیت کوین یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می شود. شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیرمتمرکز و کاربر به کاربر است.

هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین نمی‌تواند خارج از برنامه‌ریزی انجام شده، چاپ یا خلق شود و تعداد آن محدود است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر