طرح یلدای دامپزشکی در کردستان آغاز شد 


طرح یلدای دامپزشکی در کردستان آغاز شد 

سنندج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: طرح ضربتی تشدید نظارت براماکن عرضه انواع فرآورده خام دامی استان در آستانه شب یلدا با مشارکت 37 گروه این استان آغاز شد.

مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این داره کل با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید این فرآورده‌های به مناسبت شب یلدا نظارت خود بر مراکز عرضه فرآورده‌های خامی دامی از امروز ۲۳ تا ۳۰ آذر تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی در ۲ نوبت صبح و غروب انجام می‌شود یادآور شد: در قالب این طرح حدود ۱۰۰ بازرس و ناظر بهداشت فرآورده های خام دامی را در قالب ۳۷ اکیپ سیار سازماندهی و بر عرضه این فرآورده های خام دامی در ۲نوبت صبح و عصر نظارت می‎کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان اضافه کرد: در این طرح ۲۷ گروه بخش خصوصی و ۱۰ گروه دولتی فعالیت دارند که هرکدام از گروه‌ها دارای ۲ ناظر است وعلاوه بر آن ۱۶ نفر بازرس استانی و ۱۰ نفر بازرس شهرستان بر روند کار گروه‌ها نظات دارند.

ورمقانی گفت: در این طرح بر چگونگی رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی تهیه و توزیع و نگهداری و عرضه انواع فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، آلایش خام دامی قابل مصرف و ماهی نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی فعالیت اکیپ های سیار تداوم خواهد داشت، از شهروندان خواست هرگونه گزارش تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و تولید و توزیع فرآورده خام دامی را با شماره تلفن شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و ۱۵۱۲ پیامگیر اداره کل دامپزشکی کردستان در میان بگذارند.

در آستانه شب یلدا شهروندان برای آیین های این شب تدارک های خاصی می بینند و از فرآورده های مختلف دامی نیز برای تهیه غذاهای این شب استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد