وزیر پیشین اطلاعات: دشمن به دنبال تضعیف انقلاب است


وزیر پیشین اطلاعات: دشمن به دنبال تضعیف انقلاب است

ایلام - ایرنا - وزیر اطلاعات دولت دهم و جانشین عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا گفت: استکبار با جدیت به دنبال تضعیف و توقف انقلاب اسلامی با استفاده از تحریم‌های اقتصادی و ایجاد بستر آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام با محوریت مبحث پرونده نفوذ، اظهار داشت: سرویس‌های امنیتی استکبار از شش سال پیش تاکنون در راهبرد و روش‌های مقابله خود علیه جمهوری اسلامی بازبینی کرده‌اند چرا که آنها با ایجاد جنگ تحمیلی، سپس تهاجم و شبیخون فرهنگی راه به جایی نبردند و اکنون تحریم اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند.

وی در خصوص جریان نفوذ با عنوان اینکه دو شیوه نفوذ مورد (فردی) و جریانی وجود دارد، افزود: در خصوص نفوذ موردی، سرویس‌های امنیتی بیگانه با بررسی پرونده شخص او را در دام می‌اندازند و بعد برای ترور، تغییر دادن اذهان مدیران و مسوؤلان، پیشبرد اهداف خاص اطلاعاتی مثل تقویت شیعه انگلیسی و در نهایت زمینه‌سازی برای قرار گرفتن آن شخص در راس حاکمیت استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام مصلحی درباره نفوذ جریانی هم گفت: نفوذ جریانی در امور مختلف و از جمله انتخابات، عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی اتفاق می‌افتد و به دنبال این است که مسوؤلان، نخبگان و مردم را در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دچار انحراف محاسباتی کند و در این خصوص از تهدید و ایجاد ترس، وعده دروغ و القای یاس و ناامیدی استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: استکبار در قضیه تحریم اقتصادی به دنبال افزایش بی‌رویه قیمت دلار، نارضایتی عمومی، تورم بالا، جلوگیری از بازگشت به بحث هسته‌ای و به چالش کشیدن کلیت نظام است و هدف نهایی آنها ناکارآمدن نشان دادن نظام دینی برای اداره کشور است و تلاش برای ناکارآمد کردن دین در اداره جامعه و ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت است.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ ۱۵ تمدن بوجود آمده و از بین رفته‌اند، اما تمدن اسلامی فسیل نشده و مثل شیرخفته قابلیت بیدار شدن را دارد و انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ جرقه بیداری این شیرخفته و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بود و شکل‌گیری و توسعه انقلاب اسلامی و ایجاد موج بیداری اسلامی، استکبار را به لرزه انداخت بنابرین به دشمنی با انقلاب اسلامی پرداختند.

وزیر پیشین اطلاعات: دشمن به دنبال تضعیف انقلاب است

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: امروز استکبار که راس ان آمریکاست در حال فروپاشی است، ۱۴ میلیون مقاله باعنوان آمریکای در حال فروپاشی وجود دارد که توسط اساتید و هیات علمی‌های آمریکا نوشته شده و در همه ابعاد به آن پرداخته شده است و در بیش از ۷۰ درصد این مقالات منبع این فروپاشی ایران اسلامی است.

وزیر سابق اطلاعات اظهار داشت: از مشکلاتی که استکبار برای انقلاب بوجود آورد جنگ، تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است و طراحی که در حدود ۶ سال پیش شروع کرده است بحث نفوذ است.

وی اضافه کرد: با تجزیه و تحلیل ابعاد داخلی کشور به این نکته رسیدند که با تمرکز بر آسیب‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری بر نفوذ به اهداف خود خواهند رسید.

مصلحی گفت: غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم فقط در بحث درمان سرطان بکار می‌رود که در دولت گذشته برای انجام آن با مشکل مواجه شدیم و کل دنیا نتوانست به ما کمک کند که شهید احمدی روشن با کمک دانشجویان آن را حل کرد.

وی ادامه داد: از همان شش سال پیش پروژه نفوذ دشمن طراحی شده است که خروج آمریکا از برجام، افزایش دلار، نارضایتی عمومی، افزایش تورم در حد ورشکستی کشور، جلوگیری از بازگشت به بحث هسته‌ای و به چالش انداختن کل نظام از برنامه‌های اصلی دشمن است که برای دستیابی به مقاصد خود بهره می‌برد.

وزیر سابق اطلاعات گفت: هدف دشمن تبدیل ایران به لیبی است که طی آن مردم به دو گروه تبدیل و به جان هم افتادند در همین راستا دشمنان درصدد پیاده کردن این حیله و ترفند در داخل ایران اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: تلاش برای ناکارآمد کردن دین در اداره جامعه، بسترسازی برای پذیرش نسخه‌های بیرونی، تقویت نخبگان غرب‌گرا در ایران، تلاش برای منزوی کردن و به حاشیه بردن نیروهای نظام، ایجاد مانع برای صدور انقلاب اسلامی، ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت و تضعیف قدرت ملی و ساختار محکم درونی نظام از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنند.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش