استان سمنان می‌تواند نقطه اتکاء اقتصاد ملی باشد


استان سمنان می‌تواند نقطه اتکاء اقتصاد ملی باشد

 نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت ممتاز و ظرفیت‌های بالای استان گفت: استان سمنان می‌تواند نقطه اتکائی برای برای اقتصاد کشور باشد.

احمد همتی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان اظهار کرد: ‌استان می‌تواند به عنوان چهار راه طلایی و استراتژیک کشور معرفی شود البته خوشبختاته این مهم در سند آمایش سرزمینی تصویب و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در گذشته فرصت‌هایی زیادی از دست داده افزود: امروز باید این مهم مورد توجه قرار گرفته و فرصت‌های از دست رفته را جبران کنیم.امروز خوشبختانه هم در سطح کشور و هم در سطح برنامه‌ریزان، این مساله نهادینه شده که استان سمنان می تواند نقطه اتکا برای کل کشور باشد.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به آنچه تصحیح برخی روندها می‌خواند ادامه داد: امروز که ساختارهای ادارات ما ساماندهی شده، باید جبران عقب ماندگی‌های گذشته در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده حداکثری استان از مزایای آزادراه حرم‌تا حرم خاطرنشان کرد: از استاندار و مسئولان حوزه راه‌سازی استان می‌خواهیم تا مطالعات دقیق برای جلوگیری از بروز مشکلات برای شهرهای استان ما در رابطه با احداث آزاد راه حرم تا حرم و ارتباط این آزاد راه با شهرها ، بر مبنای کار کارشناسی دیده شود.

همتی با بیان اینکه مسیرهای موجود استان در حوزه کریدور شمال به جنوب، فرصت های مطلوبی است که باید مورد تقویت قرار بگیرد افزود: محور دوآب به شهمیرزاد بیش از ۳۶ کیلومترمسیر را کوتاه‌تر می‌کند لذا انتظار می‌رود که حداقل کار مطالعاتی در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به مطالبه مردم شهرستان مهدیشهر در خصوص محور مهدیشهر - گندآب گفت: محور مهدیشهر به گندآب نیز از مطالبات جدی گذشته است که مطالعات آن انجام شده و می توان با پیگیری های مطلوب این مهم را نیز به سرانجام رساند.

این نماینده مردم بر ضرورت تلاش حداکثری برای جذب اعتبارات و بودجه های استانی تاکید کرد و گفت: جذب اعتبارات می‌تواند زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را بیش از پیش فراهم کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک