چهارشنبه های فیلم کانون نما به بررسی فیلم پسران زیبا پرداخت


چهارشنبه های فیلم کانون نما به بررسی فیلم  پسران زیبا   پرداخت

به همت کانون نما سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان، فیلم پسران زیبا نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

فیلم "پسران زیبا" در سال ٢٠١٨به کارگردانی فیلیکس ون گرینین درباره پسری به نام نیک ساخته شده است که بدون وجود مشکلات خانواده ای، اقتصادی و سایر مشکلات به اعتیاد روی می آورد و پدرش تمام تلاش خود را می کند که نیک اعتیاد خود را ترک کند اما بارها شکست می خورد.
نظر منتقدان:
رضا هاشمی زاده عنوان کرد: این فیلم به معظلی به نام اعتیاد که بسیاری از جوامع درگیر آن هستند پرداخته است.
وی ادامه داد: با وجود این که در این فیلم به اعتیاد یک پسر جوان پرداخته است اما علت معتاد شدن پسر جوان تا پایان فیلم او مشخص نشد، علی رغم این که احتمال داده می شد این پسر، به دلیل طلاق پدر و مادر خود گریبان گیر اعتیاد شده است اما در طول فیلم خلاف این موضوع نشان داده شد و رابطه "نیک" با پدر، مادر، نامادری و خواهر و برادر ناخوانده خود هیچ مشکلی ندارد و حتی با نامادری و فرزندان دیگر رابطه خوبی دارد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: متأسفانه موادمخدر در ایران به طور میانگین در کمتر از ١٥دقیقه برای مصرف کنندگان فراهم می شود و این در صورتی است که داروهای پزشکی به این سادگی به دست بیمار نمی رسد.
هاشمی زاده افزود: در بندرعباس، ساکنان برخی از محلات، با چنین معظلی دست و پنجه نرم می کنند.
وی با اشاره به این که اعتیاد همچنان یکی از مسائل مهم جهانی است، اضافه کرد: با وجود این که فیلم پسران زیبا محصول کشور آمریکا است اما در حقیقت می توان نمونه های واقعی آن را در ایران نیز مشاهده کرد.اعتیاد یا خود در پی مسائلی چون طلاق، بیکاری، مشکلات اقتصادی و سایر مسائل به وجود می آید و یا در برخی موارد فرد تنها برای تفریح مصرف انواع مواد مخدر را شروع و به دام اعتیاد افتاده و سبب پیداش مسائلی چون طلاق، قتل، حاشیه نشینی و سایر مشکلات می شود.

چهارشنبه های فیلم کانون نما به بررسی فیلم "پسران زیبا"  پرداخت
در ادامه بنیامین انصاری نسب با بیان این که فیلم، قصد نشان دادن پایان خوش اعتیاد را ندارد، افزود: فیلم به خودی خود تلخ است. نشانه های فیلم بسیار دقیق انتخاب شده است و دوربین ها به درستی جانمایی شده اند.
وی بیان کرد: فیلم رابطه صمیمانه میان پدر و پسر را نشان می دهد، احتمالا طبق تصور، باید تنش میان پسر و پدر و یا طلاق گرفتن پدر و مادر "نیک" از یکدیگر علت اعتیاد پسر جوان می بود اما این ها هیچکدام علت اعتیاد "نیک" نبود.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: برگشت های مکرر فیلم به یک موضوع مشخص در فیلم آن را گسسته کرده است و اطلاعات جدیدی به مخاطب نمی دهد. تأکید پدر به مصرف شیشه فرزند خود مشخص نیست به چه علت است با وجود این که در طول فیلم پسر مواد مخدر مختلفی را مصرف کرد اما مصرف شیشه او در طول فیلم به نمایش گذاشته نشد.
انصاری نسب ادامه داد: در انتهای فیلم دیوار سفیدی پشت سر پدر و پسر وجود دارد که روی آن پوشیده از شاخه های سیاه درخت است که نشان از وضعیت پسر دارد. با وجود این که در پایان فیلم گفته می شود "نیک" ٨سال است که مواد مصرف نمی کند، اما ممکن است بازهم به سوی اعتیاد برود.
وی اشاره کرد: فیلم "خون بازی" در ایران یکی از آثار رخشان بنی اعتماد در خصوص اعتیاد جوانان است که می توان به نوعی نسخه فارسی فیلم پسران زیبا دانست.
انصاری نسب افزود: در هر دو فیلم خانواده پا به پای فرزندان خود هستند که به ترک فرزندشان کمک کنند.
وی در پایان گفت: در فیلم خون بازی، خط سیر و علت گرایش دختر مشخص است اما در این فیلم این گونه نیست و نیک محدود نبوده و مشکل خانوادگی
ندارد.

چهارشنبه های فیلم کانون نما به بررسی فیلم "پسران زیبا"  پرداخت

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403