ثبت جهانی «میهمان‌نوازی اربعین»


ثبت جهانی «میهمان‌نوازی اربعین»

«میهمان نوازی اربعین» در جریان اجلاس میراث جهانی یونسکو در میان فهرست میراث جهانی ناملموس بشری یونسکو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «میهمان نوازی در پیاده روی اربعین و ارائه خدمات به زائرین» در جریان اجلاس میراث جهانی یونسکو در میان فهرست میراث جهانی ناملموس بشری یونسکو قرار گرفت.

پرونده «میهمان نوازی در پیاده روی اربعین و ارائه خدمات به زائرین» که از سوی کشور عراق مطرح شده، پس از بررسی در چهاردهمین اجلاس کمیته میراث ناملموس یونسکو که در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد، به ثبت جهانی رسید.

پیش از این نیز «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از ثبت جهانی مهارت‌های ساختن و نواختن دوتار به نام ایران در چهاردهمین اجلاس کمیته میراث ناملموس بشری خبر داده بود.

وی ثبت جهانی دو تار را موفقیت بزرگ برای ملت فرهنگ دوست ایران عنوان کرده و گفته بود: مهارت‌های سنتی ساختن و نواختن دوتار در تمام مناطق استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران به صورت گسترده رواج دارد، دوتار جزو قدیمی‌ترین، رایج‌ترین و محبوب‌ترین ابزار موسیقی این مناطق است.

گفتنی است چهاردهین اجلاس کمیته میراث ناملموس یونسکو از ۹ تا ۱۴ دسامبر (۱۸ تا ۲۳ آذر) در شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو