برخورد بیشتر با مفاسد مردم را امیدوارتر و اعتماد آنان را به نظام بیشتر می‌کند


برخورد بیشتر با مفاسد مردم را امیدوارتر و اعتماد آنان را به نظام بیشتر می‌کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اعتقاد دارم با اینکه مردم مشکلات زیادی دارند، اما معمولاً وقتی شور انتخاباتی ایجاد می‌شود علی‌رغم تمام مباحثی که وجود دارد باز هم به پای صندوق رأی خواهند رفت.

رسول حامدیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برخی معتقدند رغبت مردم برای شرکت در انتخابات کم شده است و دلیل آن هم این است که نتوانسته‌ایم مشکلات معیشتی مردم و گرانی‌ها را حل کنیم. راه حل این موضوع این است که دولت حداقل در این مدت اقداماتی را انجام دهد تا مردم امیدوار شوند.

وی با بیان اینکه برخورد بیشتر با مفاسد مردم را امیدوارتر و اعتماد آنان را به نظام بیشتر می‌کند، گفت: از زمان روی کار آمدن رئیس جدید قوه قضائیه برخورد با مفاسد شدت بیشتری پیدا کرده است و باید تداوم یابد. مردم باید ببینند که دستگاه قضایی برخورد قاطع با فساد دارد تا برای شرکت در انتخابات ترغیب شوند. اگر هر دو قوه قضائیه و مجریه بتوانند اقدامات حساب شده‌ای انجام دهند بدون شک مشارکت مردم در انتخاباتِ پیش رو بیشتر خواهد شد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان، افزود: اعتقاد دارم با اینکه مردم مشکلات زیادی دارند، اما معمولاً وقتی شور انتخاباتی ایجاد می‌شود علی‌رغم تمام مباحثی که وجود دارد باز هم به پای صندوق رأی خواهند رفت چرا که مردم نظام اسلامی را که توسط خودشان ایجاد شده متعلق به خود می‌دانند. از طرف دیگر مردم به خوبی می‌دانند اگر در انتخابات حضور پر رنگی نداشته باشند به نفع استکبار جهانی کار کرده‌اند. بنابراین به احتمال زیاد مشارکت مردم کمتر از دوره‌های قبل نخواهد بود.

حامدیان با بیان اینکه شورای نگهبان باید سفت و سخت به وظایف خود عمل کند، تصریح کرد: اینکه فکر کنیم شورای نگهبان اگر کمتر رد صلاحیت کند مشارکت مردم در انتخابات بیشتر می‌شود فکر اشتباهی است چون توده مردم که رأی دهنده هستند بیشتر روی مسائل روزمره و معیشتی خود حساس هستند و این مسائل بیشتر به نخبگان برمی‌گردد و در بین مردم مطرح نیست. مردم به مسائل اقتصادی خود اهمیت زیادی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم شورای نگهبان باید به دقت صلاحیت‌ها را بررسی کند چرا که هم‌اکنون ناهنجاری‌هایی که در سیستم مدیریتی شاهد هستیم به نبود فیلترینگ برمی‌گردد. مشکلاتی که امروز در امور اجرایی داریم به بسیاری از مدیران بر می‌گردد و اگر مدیران با دقت انتخاب شوند مردم مشکلات کمتری خواهند داشت. آنچه وظیفه شورای نگهبان است باید به دقت انجام شود چرا که مجلس جای حساسی است و اگر عناصر سست عنصری که اعتقاد به انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری ندارند به مجلس ورود کنند مشکلات بیشتر خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: برای مثال در شوراهای اسلامی شهر که نظارت شورای نگهبان وجود ندارد در دوره اخیر بسیاری از شوراها در شهرهای مختلف دچار معضل فساد و حتی مسائل اخلاقی شدند. بنابراین ضمانت سلامت در کل دستگاه‌هایی که به مجلس برمی‌گردد باید افرادی در این دستگاه‌ها انتخاب شوند که کاملاً دلسوز و دارای سوابق مثبت باشند. مسائل عقیدتی اساس کار است و این نظام بر اساس ولایت فقیه است و کسی که اعتقاد به ولایت نداشته باشد حتی اگر انسان خوبی هم باشد نمی‌تواند در این نظام کار کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید