بیش از سه هزار نفر تماشاگر نمایش‌های جشنواره تئاتر کردی سقز بودند


بیش از سه هزار نفر تماشاگر نمایش‌های جشنواره تئاتر کردی سقز بودند

سنندج - ایرنا - دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز گفت: طی چهار روز برگزاری این دوره از جشنواره بیش از سه هزار نفر به تماشای نمایش‌های اجرا شده نشستند.

هیوا حاجی‌محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تماشای آثار راه یافته به این دوره از جشنواره در دو سالن ارشاد و کتابخانه عمومی شهرستان سقز برای نخستین بار با خرید بلیط اینترنتی و گیشه‌ای امکان‌پذیر بود.

وی از خرید ۳۶۰ بلیت نمایش‌های این جشنواره خبرداد و اضافه کرد: در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت اجرا داشتیم که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تماشاگر آن بودند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز افزود: در چهار اجرا سالن آمفی تئاتر اداره کتابخانه عمومی این شهرستان هم بیش از ۴۰۰ نفر حضور پیدا کردند.

حاجی‌محمدی یادآور شد: در پلاتو اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سقز هم یک نمایش با چهار اجرا به روی صحنه رفت که هر سانس ۴۰ نفر مخاطب داشت و در مجموع این نمایش ۱۶۰ نفر تماشاگر داشت.

وی اظهار داشت: فرماندار ویژه شهرستان سقز حمایت فراوانی در حوزه پشتیبانی این دوره از جشنواره داشتند و همواره بر برگزاری مطلوب این رویداد هنری تاکید می‌کردند.

شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز از روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه کار خود را با اجرای نمایش «حه‌سار» به کارگردانی هیمن سهرابی از بوکان راس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان آغاز کرد و شامگاه جمعه ۲۲ آذر هم با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا