چرایی اغتشاشات بنزینی اخیر از زبان نماینده اصلاح‌طلب


چرایی اغتشاشات بنزینی اخیر از زبان نماینده اصلاح‌طلب

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دولت باید برای حذف یارانه بنزین برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی بهتری انجام می‌داد که در این زمینه ضعف داشت، ضمن اینکه کم‌کاری و عدم ارائه اطلاعات لازم توانست مشکلات زیادی ایجاد کند.

خبرگزاری فارس: داود محمدی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار ضعیف و فقیر جامعه بعد از گرانی‌های به وجود آمده، پس از افزایش بهای بنزین گفت: دولت به لحاظ قانونی موظف شده است به صورت برنامه‌ریزی‌شده برای مقابله با گرانی اجناس و کالا‌ها در بازار حرکت کرده و نظارت‌هایش را افزایش دهد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های دولت قرار است مردم برای تامین نیازمندی‌های روزمره خود دچار مشکل نشوند و بر همین اساس مجلس و دولت باید اهتمام لازم را داشته باشند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: دولت و مجلس باید در همراهی با یکدیگر منابع مالی و اعتبارات لازم را استحصال کرده و بر همین اساس برای برون‌رفت از مشکلات پس از گرانی بنزین اقدامات اساسی را انجام دهند، ضمن اینکه نهایت صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف هم باید انجام شود.

محمدی گفت: ساماندهی فروش نفت باید به صورت ویژه و با استفاده از روش‌های مختلف به منظور درآمدزایی در کشور محقق شود که می‌تواند منابع مالی ویژه‌ای را برای جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت و مجلس با همراهی با یکدیگر به سمت حذف یارانه‌های پیدا و پنهان گام بردارند، منابع و اعتبارات ویژه بلوکه‌شده در این بخش آزاد شده و می‌تواند بین اقشار ضعیف جامعه و دهک‌های مدنظر توزیع شود. همچنین جلوگیری از فرار‌های مالیاتی هم می‌تواند برای کشور درآمدزایی جدید به وجود آورد و در این زمینه هم می‌توانیم از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کنیم.

نماینده تهران در مجلس افزود: ساماندهی مالیاتی و حذف یارانه‌های ثروتمندان بر اساس قانون تکلیف بر دوش قوه مجریه است، لذا می‌توانیم در این بخش گام‌های جدی برداریم.

محمدی گفت: دولت بایستی توان شناسایی افراد ثروتمند و متمول را داشته باشد ضمن اینکه بانک‌های اطلاعاتی در این زمینه باید تجمیع شده و برای ماه‌های پایانی سال جاری و سال آینده به منظور ارائه راهکار‌ها و پیشنهاد‌ات خاص مدنظر قرار گیرد که اگر قوای مجریه و مقننه در این زمینه حرکت نکنند قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه، چون کشور دچار تورم است طبقات ضعیف و متوسط جامعه با افزایش بهای بنزین دچار مشکل اساسی شدند و اگر دولت بر اساس وظایف حاکمیتی‌اش نتواند به آن‌ها کمک کند دچار مشکل خواهیم شد.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: همگان می‌دانند که قیمت بنزین در ایران نسبت به کشور‌های همسایه پایین است، اما می‌توان با جلوگیری از قاچاق آن و حذف یارانه‌های بنزین به نفع اقشار فقیر و مستضعف جامعه، حمایت و پشتیبانی از آن‌ها صورت گیرد.

محمدی افزود: دولت باید برای حذف یارانه بنزین برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی بهتری انجام می‌داد که در این زمینه ضعف داشت، ضمن اینکه کم‌کاری و عدم ارائه اطلاعات لازم به مردم در این زمینه باعث شد مشکلات زیادی را ایجاد کند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه منابع کشور باید توسط دولت مدیریت شود، خواستار برنامه‌ریزی قوای مقننه و مجریه در این زمینه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید