طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» در مهاباد آغاز شد


طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» در مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: طرح نظارت بر اصناف ویژه شب یلدا در این شهرستان آغاز شد و تا روز سی ام ماه جاری ادامه دارد.

محمد جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت این طرح، نظارت بر واحدهای عرضه کننده میوه، آجیل و خشکبار و شیرینی است.

وی ادامه داد: در این طرح ۶ اکیپ ۲ نفره مشترک با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بر نحوه عرضه و قیمت کالاهای هدف نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این طرح با توجه به فرا رسیدن این آیین سنتی و افزایش درخواست برای برخی از اقلام مصرفی با هدف جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌های افراد فرصت‌طلب انجام می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: امسال نمایشگاه ویژه شب یلدا برای رعایت فروش کسبه و بازاریان در این شهرستان برپا نخواهد شد و انتظار داریم فروشندگان نیز همکاری لازم را با بازرسان و خریداران در این زمینه داشته باشند.

«جهین» تاکید کرد: برچسب قیمت و صدور فاکتور یکی از مهمترین وظایف اتحادیه‌هاست که صنوف باید نسبت به اجرایی‌کردن آن اقدام کنند تا شهروندان از قیمت واقعی کالاها مطلع باشند.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، نصب نکردن قیمت و صادر نکردن صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه اداره سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

یلدا در فرهنگ ایران‌ باستان، سپری شدن بلندترین شب سال و پس از آن افزوده شدن بر مدت زمان روزهای آتی است. مردم ایران این شب را از غروب آفتاب آخرین روز آذرماه تا طلوع نخستین روز دی‌ماه جشن می‌گیرند و نقل افسانه و حافظ‌خوانی در این شب مرسوم است.

هر سال در این شب که به نام شب چله نامگذاری شده است آیین‌های خاصی در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود و در این شب ایرانی ها با تنقلات، شیرینی و هندوانه از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا