ذوق زدگی صهیونیست ها از پیروزی جانسون در انتخابات انگلیس


ذوق زدگی صهیونیست ها از پیروزی جانسون در انتخابات انگلیس

تهران- ایرنا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم نسبت به پیروزی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در انتخابات پارلمانی این کشور واکنش نشان داده و ابراز خرسندی کردند.

مقامات صهیونیستی از شکست دیروز حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین که از دید آنان یک فرد یهود ستیز است، احساس رضایت می کنند. پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در این باره نوشت که این اتفاق با خوشحالی بزرگی در تل آویو روبرو شده است. نتانیاهو یکی از اولین رهبران صهیونیستی بود که به همتای انگلیسی خود تبریک گفت.

روز گذشته حزب محافظه کار انگلیس به رهبری جانسون با کسب ۳۶۴ کرسی توانستند اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی انگلیس به دست آورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای حفظ موقعیت سیاسی خود بخاطر ارتکاب جرم در سرزمین های اشغالی دست و پا می زند، در پیامی توئیتری به جانسون پیروزی در انتخابات را تبریک گفت. این اقدام نتانیاهو متاثر از نگرانی های عمیق سیاستمداران صهیونیستی نسبت به انتخاب احتمالی کوربین به عنوان نخست وزیر انگلیس بود.

اسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم اسرائیل هفته گذشته در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی ابراز امیدواری کرده بود که کوربین در انتخابات انگلیس شکست بخورد.

تزیپی هوتُولی معاون کاتس نیز گفته بود که رهبر حزب کارگر یک خطر واقعی برای روابط انگلیس- اسرائیل است.

کوربین در جریان کمپین انتخاباتی حمایت خود را برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی اعلام کرده بود و همین عصبانیت مقامات صهیونیست که مخالف شکل گیری کشور مستقل فلسطین هستند، شده بود. صهیونیست ها نه تنها مخالفت شدیدی با تشکیل کشور فلسطین می کنند بلکه خواستار الحاق اراضی فلسطینی ها به سرزمین های اشغالی هستند.

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین وعده توقف صادرات سلاح به سرزمین های اشغالی را داده بود و علت آن را کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود.

از سوی دیگر ادعاهایی مطرح شده بود که در صورت نخست وزیری کوربین شمار زیادی از یهودیان انگلیس این کشور را ترک خواهند کرد. این نگرانی ها به نظر با پیروزی حزب محافظه کار آرام گرفته است.

پایگاه میدل ایست مانیتور نوشت: اما نخست وزیر انگلیس از سویی با انتقادهایی شدیدی از قبیل اظهارات نژادپرستانه و اسلام هراسی روبرو بوده است. منتقدان وی می گویند که وضعیت اقلیت ها در زمان دولت راست گرای جانسون به شدت تهدید می شود. سیاهپوستان، آفریقایی ها، مسلمانان و جوامع آسیایی در مورد دولت اکثریت محافظه کار ابراز نگرانی کرده اند.

جانسون در زمانی که به عنوان نویسنده و سیاستمدار فعالیت می کرد، سیاهپوستان را با داشتن "لبخندهای هندوانه ای" مورد تمسخر قرار داده بود. وی همچنین معتقد بود که اسلام منجر شده تا غرب قرن ها به عقب بازگردد.

کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درخصوص پیروزی جانسون گفته که موفقیت جانسون فقط سیاسی نیست بلکه مهمتر از همه پیروزی ارزش هاست. وی با اشاره به "دوستی نزدیک و مهم" بین انگلیس و اسرائیل خواستار تعمیق همکاری بین دو طرف شده است.

گیدئون سعر از اعضای حزب لیکود که بتازگی بخاطر رقابت با نتانیاهو برای کسب رهبری این حزب، به چهره ای مهم تبدیل شده است، پیروزی جانسون و حزب محافظه کار را تبریک گفت و شکست حزب کارگر تحت رهبری کوربین را "آسایش خاطر برای جامعه یهودی انگلیس" توصیف کرد.

خوشحالی صهیونیست ها فقط مربوط به احزاب راست افراطی نمی شود بلکه پیروزی حزب محافظه کار انگلیس با استقبال حزب کارگر رژیم صهیونیستی روبرو شد. یکی از اعضای این حزب در توئیتی گفته هیچ وقت تصور نمی کردم از شکست یک حزب کارگر اینچنین خوشحال شوم.

/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد