استانداران سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند بازدید کردند


استانداران سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند بازدید کردند

در بازدید از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند ظرفیت‌های مختلف دو استان بررسی و بر همکاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌های شرق کشور تاکید شد.

به نقل از استانداری احمدعلی‌موهبتی “استاندار” در جریان این بازدید گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که بین سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وجود دارد برای توسعه زیرساخت های شرق کشور اقداماتی انجام شده که مکمل یکدیگر هستند و با جدیت و سرعت قابل قبولی در حال اجرا هستند.

وی افزود: پروژه راه آهن در خراسان رضوی از مسیر یونسی به گناباد تا منتهی الیه جنوب خراسان رضوی در حال اجرا است و این پروژه از بیرجند به سمت گناباد نیز اجرای آن آغاز شده است.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه‌آهن چابهار به زاهدان هم در هشت قطعه در حال اجرا است و تا پایان سال عمرانی ۱۳۹۹ به بهره برداری می رسد.

موهبتی اظهار داشت: پروژه بزرگراه چابهار -زاهدان -میلک نیز در حال اجرا است و این بزرگراه که در ادامه از خراسان جنوبی عبور کرده و به خراسان رضوی می‌رسد، برای اولین بار ردیف اعتبار ملی گرفته است که این اتفاق باعث شتاب گیری خوب در اجرای این پروژه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم از مرزهای مشترک بین دو کشور علی الخصوص مرز میلک که از مرزهای مهم و پر تردد است و با توجه به موقعیت مهم و تردد خودروهای ترانزیتی،بازدید کنیم تا بتوانیم با هم فکری و هم اندیشی زمینه‌های همکاری مشترک بین دو استان را فراهم آوریم.

محمدصادق معتمدیان افزود: تجربیات خوبی در سیستان و بلوچستان در حوزه شیلات وجود دارد که این زمینه همکاری‌هایی را از چندماه گذشته با این استان آغاز کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در بحث گلخانه برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان خراسان جنوبی آغاز شده است و در بحث تامین دام و تبدیل منطقه به منطقه هاب شتر سرمایه‌گذاری خوبی انجام گرفته است که امیدواریم در پایان این سفر بتوانیم تفاهم‌نامه همکاری داشته باشیم و فرصت های سرمایه گذاری بین دو استان شناسایی و شاهد افزایش همکاری بین دو استان در بخش‌های مختلف باشیم.

گفتنی است؛ استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به منطقه سیستان، برای استفاده از تجربه سیستان و بلوچستان در خصوص آبزی پروری و پرورش دام از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و مرکز تحقیقات و پرورش گاو شهرستان زهک بازدید کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو