اختصاص بیش از 230میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات سیستان و بلوچستان


اختصاص بیش از 230میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات سیستان و بلوچستان

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان گفت: در سال‌جاری با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات تاکنون 230میلیارد و797میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و ستاد بحران مصوب و به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

جعفر زربافتی روز گذشته در جلسه شورای اداری افزود: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.
وی تصریح کرد: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است و می بایست برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلاش کنیم.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته این مدیریت برای این امرکه معادل ۲۳۰میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بوده، است.
شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان با ۱۹۲۵رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور و از لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !