اختصاص بیش از 230میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات سیستان و بلوچستان


اختصاص بیش از 230میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات سیستان و بلوچستان

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان گفت: در سال‌جاری با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات تاکنون 230میلیارد و797میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و ستاد بحران مصوب و به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

جعفر زربافتی روز گذشته در جلسه شورای اداری افزود: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.
وی تصریح کرد: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است و می بایست برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلاش کنیم.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته این مدیریت برای این امرکه معادل ۲۳۰میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بوده، است.
شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان با ۱۹۲۵رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور و از لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی