تولید کارت کنترل هوشمند ترانس رکتیفایر در پارک علم‌ و فناوری خراسان


تولید کارت کنترل هوشمند ترانس رکتیفایر در پارک علم‌ و فناوری خراسان

مدیرعامل یکی از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری خراسان گفت: دستگاهی که ما ساخته‌ایم، غالبا مورد استفاده‌ ارگان‌های دولتی است و ما از دولت انتظار حمایت و خرید داریم.

وحید تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح ما دستگاه توسعه ترانس‌ها در صنعت گاز در قسمت حفاظت کاتدیگ است. قبل از ساخت این دستگاه چون این ترانس‌ها از شرکت‌های مختلف تهیه می‌شد و هر کدام از این شرکت‌ها برای محصولات خود یک برد و دوره‌ کنترلی می‌زد در ادامه‌ نگهداری باعث می‌شد این دستگاه با مشکلاتی مانند در دسترس نبودن شرکت، نبود قطعات یا ناتوانی در به‌روزرسانی دستگاه روبرو شود. از آنجایی که کنترل‌های قدیم به صورت آنالوگ بود دیگر شرکت‌ها نمی‌توانستند مانیتورها را به این دستگاه متصل کنند.

وی ادامه داد: این دستگاه تمام این عیوب را رفع کرده و به‌صورت جامع به تمام ترانس‌ها متصل می‌شود. از آن جهت که این دستگاه دیجیتالی است تمام فعالیت‌هایش را به صورت هوشمند انجام می‌دهد و خود آن نیز پتانسیل بستر خط لوله را کنترل می‌کند. از جهت دیگر این دستگاه این امکان را دارد که به سامانه‌های مانیتورینگ متصل شود و از طریق راه دور عمل کنترل را انجام دهد.

مدیرعامل یکی از شرکتهای فناور پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: این دستگاه به صورت هوشمند ترانس را عیب‌یابی می‌کند و اگر مشکلی در ترانس وجود داشته باشد اطلاعات آن مشکل را به مرکز ارسال می‌کند. استارت طراحی و تولید این دستگاه از منطقه چهار مشهد خورد. آنها بالغ بر 150 نوع ترانس در سطح منطقه چهار دارند و از آنجایی که این ترانس‌ها مدل‌های متفاوتی دارند، از جهت تنظیم و مانیتورینگ دچار مشکل شدند.

وی تصریح کرد: در نتیجه این مسأله ما به این فکر افتادیم که دستگاهی تولید کنیم که مشکل این دستگاه را رفع کند. از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به امکان نصب بر روی انواع ترانس، امکان کالیبره‌ دقیق جریان، ولتاژ و پتانسیل خط لوله، دارای نمایشگر ال سی دی جهت مشاهده‌ مقادیر و تنظیمات و... اشاره کرد.

تقوی گفت: ما هیچ چیزی از دولت جز حمایت نمی‌خواهیم. عمده‌ خریدی که از دستگاه می‌تواند شود مربوط به ارگان‌های دولتی است. دولت می‌تواند با خرید از دستگاه‌های ما، محیطی در اختیارمان بگذارد که راحت‌تر فعالیت کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا