اعضای کانون های مساجد خرسان جنوبی به 44 هزار نفر رسید


اعضای کانون های مساجد خرسان جنوبی به 44 هزار نفر رسید

حجت الاسلام سبزه کار از ثبت اطلاعات کامل 43 هزار و 752 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سایت بچه های مسجد خبر داد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۷۵۲ نفر به عنوان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سایت بچه های مسجد عضو شده اند که بخشی از تعداد از ابتدای رویداد ملی فهما به این آمار اضافه شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶۵۶ باب کانون در سطح استان راه اندازی و ثبت سامانه بچه‌های مسجد شده است، افزود: متوسط عضو (عضو، رکن و کادر) ثبت شده در هر کانون ۶۷ نفر است.

وی افزایش کمی اعضای جدید تا ۲۱ سال از ابتدای امسال را یک‌هزار و ۴ نفر و افزایش کمی اعضای جدید بالای ۲۱ سال از ابتدای امسال را ۲ هزار و ۱۷۱ نفر ذکر کرد و گفت: همچنین در این مدت ۳۶ ایده از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سایت بچه‌های مسجد ثبت شده‌ است.

حجت الاسلام سبزه کار همچنین به ۳ هزار و ۵۵۲ فعالیت اوقات فراغت ثبت شده در سایت بچه‌های مسجد ثبت شده است هم اشاره‌ای کرد و ادامه داد: همچنین در بخش طرح ‌های بومی، منطقه‌ای (سحاب) ۱۸ طرح در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی از ثبت ۲۴ فعالیت برای طرح شنبه‌های کتاب هم خبر داد و افزود: طبق آمار ارائه شده، ۲۷۱ گزارش فعالیت‌های مذهبی و ملی (دهه فجر، دهه کرامت و ...) و ۷۷ گزارش از ایام اربعین حسینی به همت کانون‌های فرهنگی هنری شهری و روستایی در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش؛ طرح فهما عنوان طرحی است که در آن کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با ثبت فعالیت های خویش در سامانه بچه های مسجد، امتیاز کسب می کنند و استانی که بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان پایتخت فهما، معرفی می شود.

کانون ها فرهنگی هنری مساجد حداکثر تا ۲۱دی ماه فرصت دارند تا فعالیت های خود را در هشت شاخص اصلی و ۳۴ شاخص فرعی در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته