پرداخت 192 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در خراسان جنوبی


پرداخت 192 میلیارد  تومان تسهیلات ازدواج در خراسان جنوبی

عزیزی از پرداخت 191 میلیارد و 958 میلیون تومان تسهیلات به زوجین جوان استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: کمپین ازدواج آسان در خراسان جنوبی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عزیزی» امروز (23 آذر) در نشست هم اندیشی خیران ازدواج استان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خبران در حوزه های مختلف اظهار کرد: تاکنون خیران استان در حوزه ورزش گام های خوبی برداشته اند اما جای مجمع خیران ازدواج در استان خالی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به فعالیت سمن ها و نهادهای مختلف در حوزه ازدواج و ضرورت ساماندهی آنان در قالب مجمع خیران ازدواج اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت خیران در جهت ازدواج آسان و پایدار استفاده کنیم.

عزیزی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال یکهزار و 928 فقره ازدواج در استان ثبت شده، ادامه داد: هم اکنون میانگین سنی ازدواج در زنان 22.2 سال و در مردان 26.9 سال است.

وی از ثبت 318 فقره واقعه طلاق در استان طی مدت یاد شده خبر داد و عنوان کرد: میانگین سنی طلاق در استان برای زنان 29.8 سال و برای مردان 34.2 سال است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای امسال نسبت طلاق به ازدواج 16.5 است، افزود: در راستای وظایف اداره کل ورزش و جوانان از ابتدای امسال تاکنون 145 کارگاه آموزشی قبل، حین و پس از ازدواج در استان برگزار شده است.

عزیزی بیان کرد: از ابتدای امسال در زمینه پرداخت تسهیلات کم بهره در حوزه جوانان تعداد 8 هزار و 604 نفر متقاضی دریافت وام ازدواج بودند که 74.5 درصد متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

به گفته وی در مجموع از ابتدای امسال تاکنون 191 میلیارد و 958 میلیون تومان تسهیلات به زوجین جوان استان پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود 237 هزار جوان در استان، گفت: طبق استاندارها باید به ازای هر 10 هزار نفر یک مرکز مشاوره در استان باشد که در حال حاضر در 2 مرکز در خراسان جنوبی فعالیت می کند.

عزیزی از پیگیری برای راه اندازی کمپین ازدواج آسان در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر همسرآزاری به عنوان دومین آسیب استان شناخته شده است که باید بیشتر به آموزش ها و مشاوره های حین ازدواج در استان توجه شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص