کمال، سعادت و نجات ما به آگاهی‌مان از مهدویت بستگی دارد


کمال، سعادت و نجات ما به آگاهی‌مان از مهدویت بستگی دارد

حجت‌الاسلام مجدهاشمی با بیان‌اینکه سرنوشت، کمال، سعادت و نجات ما به آگاهی‌مان از مهدویت بستگی دارد، گفت: انتظار یعنی آمادگی برای پذیرش حق و نابودی باطل. مهدویت مهمترین مساله بشریت در آخرالزمان است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدجلال مجدهاشمی» شامگاه جمعه، ۲۲ آذر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: مهدویت مهمترین مساله بشریت در آخرالزمان است که به آن کمتر توجه دارند، اما شیعه به این امر توجه خاص دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: در آیات و روایات درباره آخرالزمان مباحث فراوانی وجود دارد اما کمتر کسی به آن پرداخته است. امروز مساله مهدویت باید مساله روز باشد که نیست، این همه دولت‌ها و حکومت‌ها آمدند و رفتند آیا بشریت نمی‌خواهد بداند که آخرالزمان انسان‌ها به کجا خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای تعیین سرنوشت انسان لازم است که به مساله آخرالزمان و مهدویت توجه شود و نباید در ابهام بماند، در آیات قرآن و روایات درباره مهدویت بسیار صحبت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه در حکومتی که در آخرالزمان ایجاد می‌شود ما چه نقش داریم؟، ابراز کرد: سرنوشت، کمال، سعادت، نجات ما به آگاهی مان از مهدویت بستگی دارد، شیعه در مسیری قرار دارد که در آن مساله مهدویت به بهترین بیان تبیین شده است، اما ما از آن تا چه میزان آگاهی داریم.

وی افزود: نموداری از حقیقت مهدویت در مکتب اهل‌بیت(ع)‌ بیان شده است اما متاسفانه بسیاری در اثر وسوسه‌های شیطانی نسبت به آن آگاهی کافی ندارند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: از آثار اطلاع نسبت به مهدویت آن است که در انسان حالت آمادگی ایجاد می‌شود، مسلمانان واقعی در آخرالزمان نمی‌توانند در معرفت نسبت به مهدویت ضعیف باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه افضل اعمال امت آخرالزمان انتظار فرج است، گفت: اگر حالت انتظار در بشریت ایجاد شود فضا برای پذیرش حق آماده می‌شود و باطل به خودی خود از بین می‌رود، ما پذیرش حق را در انقلاب مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه حالت انتظار یعنی آمادگی برای پذیرش حق و نابودی باطل، ابراز کرد: منتظر واقعی از هر جهت خالصانه برای رسیدن به اهداف امام خود ایثار و فداکاری می‌کند، هر کس با این حالت از دنیا برود او شهید محسوب می‌شود، این آمادگی باید در جامعه بشریت ایجاد شود.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: تبعیت از امام باید در همه به وجود آید که نمونه آن را ما در انقلاب مشاهده کردیم این امر باید در دنیا دیده شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !