انسان و بازتاب جهان بیرونی در عکسهای نگارخانه ایماژ


انسان و بازتاب جهان بیرونی در عکسهای نگارخانه ایماژ

رشت- ایرنا- عکس ها راویان زندگی انسانند . عکس، گویا جهان را در ثانیه ای و در قابی جاودانه می سازد و دیگرانی که آن لحظه و جغرافیا را تجربه نکرده اند را  به تماشا می خواند.دست ها نگاه ها ، و پرهیب آدمیان در کشاکش کار روزانه ، در مواجهه با زندگی ، وقتی می خندند هنگام که می گریند .

هرعکس ماجرایی دارد حدیثی از درون انسان یا جهان بیرون ، داستان تلاش انسان برای گذران روزگار، بازتاب عواطف و احساسات و حکایت آیین ها و آداب مردمان هر منطقه.

هنر وجود دارد تا شخص بتواند حس زندگی را بازیابد و "ایماژ" خود تصویر است . بازتاب جهان بیرونی در یک اثر.

مدیران موسسه ایماژ رشت گشایش این مکان فرهنگی هنری را با برگزاری نمایشگاهی از آثار 24 عکاس شناخته شده اهل یا مقیم گیلان همزمان کردند.

حمیده صولتی مدیرعامل و مدیرمسئول موسسه ایماژ در خصوص فعالیت این مرکز فرهنگی اظهار داشت: موسسه ایماژ با بهره مندی از نگارخانه در زمینه طراحی و برگزاری کارگاه های کوتاه مدت و بلند مدت، طراحی و برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی هنر، ادبی و مهارت های آزاد و مهارتی کار و دانش، برگزاری نشست های فرهنگی هنری، ادبی به همراه معرفی و تحلیل آثار ،برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری و همکاری در برپایی نمایشگاه ها،برگزاری کنسرت ها،ارائه خدمات مشورتی در قلمرو مدیریت امور فرهنگی هنری مطبوعاتی،سینمایی و اجرای طرحهای فرهنگی، هنری فعالیت دارد.

در این نمایشگاه آثاری از آزاده بشارتی،اسماعیل گلشن مژدهی، امیر بهروزی، مسعود پورجعفری، خسرو وهابی، رقیه هندوانی، ریحانه ناصح، زینب امانی، سامان پورخوش آموز، سعید نیک پور، سید حسین حدایقی، شباب گلچین، شهاب گلچین، محمد کوچک پور کپورچالی، محمود رضا فتاحی ،علی سوته، مصطفی روشنی، مرتضی خارابیان، محمد نظری، مجتبی محمدی، نیما وحدانی، نازی مرتاض خو، مهدی منعم و کریم ملک مدنی در معرض تماشا قرار دارد.

از دیدار نمایشگاه که باز می گردی انگار نگاه ها، آواها، رنگها و جهان عکسها تو را دنبال می کند . اندوه بانوی سالخورده نشسته بر بازمانده های خانه ویران از زلزله ، تلاش صیاد یک پا برای بیرون کشیدن قایق از دل امواج و تدریس معلم عشایری در کلاسی بدون سقف و دیوار.

نمایشگاه از 22 آذر به مدت 10 روز از ساعت 18 تا 21 در موسسه فرهنگی هنری ایماژ به نشانی رشت خیابان مطهری ، کوچه مطهر آماده دیدار علاقمندان هنرعکاسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!