هیات بازرسی انتخابات کردستان در 10 مرکز گزارش‌های مردمی را دریافت می‌کند


هیات بازرسی انتخابات کردستان در 10 مرکز گزارش‌های مردمی را دریافت می‌کند

سنندج - ایرنا - دبیر هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: این هیات در 10 فرمانداری استان آماده دریافت گزارش‌های مختلف مردم و داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

مسعود روحانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هیات بازرسی فعالیت خود را طبق تقویم انتخابات از چند ماه پیش آغاز کرده است افزود: هم اکنون نیز مردم و داوطلبان یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی کردستان می‌توانند پیشنهادها و گزارش‌های خود را پیرامون مسائل مختلف و تخلفات انتخاباتی به این هیات اطلاع دهند.
وی اضافه کرد: هیات بازرسی انتخابات شهرستان‎ها در فرمانداری‌ها و هیات استان نیز با شماره تلفن ۳۳۱۶۳۸۴۲ و آدرس الکترونیکی bazrasi@ostan-kd.ir آماده دریافت تمامی گزارشات مردمی و داوطلبان ست.
دبیر هیات بازرسی انتخابات افزود: به استناد ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، این هیات از سوی وزارت کشور و به منظور نظارت بر حسن اجرای انتخابات، اجرای صحیح قانون انتخابات و صیانت از آرای مردم تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون مواردی از تخلفات به این هیات‌های شهرستانی و استانی ارسال شده گفت: اما با توجه به پیگیری‌های هیات بازرسی این گزارش‌ها تاثیری در روند برگزاری انتخابات نداشته است.
۲۸۱ کردستانی در مهلت هفت روزه ثبت نام برای داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده اند که نسبت به ۲۱۳ داوطلب دوره انتخابات دهم مجلس رشد ۳۳ درصدی دارد.
در این دوره مدرک تحصیلی داوطلبان یک نفر دانش آموخته کاردانی، ۱۴ نفر دانش‌آموخته کارشناسی، ۲۲۳ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۳۸ نفر دکترا و پنج نفر نیز داری مدرک حوزوی هستند.
کم سن ترین داوطلب این استان ۳۰ ساله و مسن ترین نیز ۷۴ ساله با بیشترین فراوانی رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال است.
رقابت ها در هر یک از حوزه های انتخابیه کردستان بر اساس تعداد داوطلب شامل ۹۵ نفر در سنندج، دیواندره و کامیاران برای ۲ کرسی، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه برای یک کرسی، ۵۵ نفر در حوزه مریوان و سروآباد برای یک کرسی، ۴۲ نفر در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان برای یک کرسی ۵۰ نفر در حوزه بیجار برای یک کرسی است.
حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفند هستند که حدود ۳۸۰ هزار نفر آنها در شهرستان سنندج ساکن هستند.
یک هزار و ۲۴۵ شعبه رای در این استان پیش بینی شده تا همزمان با سراسر کشور در دوم اسفند امسال آرای مردمی را اخذ کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا