استاندار ایلام: ناکارآمد جلوه دادن دولت، بازی در زمین دشمن است


استاندار ایلام: ناکارآمد جلوه دادن دولت، بازی در زمین دشمن است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه نباید با بزرگنمایی مشکلات مردم را به همه چیز بدبین کرد، گفت: ناکارآمد جلوه دادن دولت، بازی در زمین دشمن است و باید مواظب باشیم زیرا همیشه افراط و تفریط به کشور ضربه زده است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار داشت: تضعیف دولت از حربه‌های دشمن با راه‌اندازی جنگ روانی در جامعه است و موجب ضربات جبران‌ناپذیری می‌شود که باید از دامن زدن به آن پرهیز شود.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ تعامل و گفت و گو در کشور تقویت شود چرا که اکنون دشمن با تمام توان روی به جنگ روانی آورده است و در این شرایط با تضعیف دولت گل به خودی نزنیم.

استاندار ایلام گفت: دشمن برای ناکارآمد نشان دادن دولت و فاصله انداختن بین مردم و مسوؤلان به حربه روانی روی آورده است و سعی دارد با جنگ فرهنگی اعتماد ملت از نظام و دولت را سلب کند و با جنگ اقتصادی و روانی،یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: در این شرایط وحدت و همدلی راهگشاست و همه باید با درک شرایط موجود در مسیر برون رفت از وضعیت پیش آمده حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: دشمن از تمام توان خود برای ضربه زدن به نظام در جنگ روانی و اقتصادی استفاده می‌کند و دولت به عنوان مجری، نوک پیکان این جنگ است همه باید دولت را کمک کنند زیرا که تضعیف دولت در این شرایط مصداق بارز گل به خودی است.

استاندار ایلام گفت: امروز در یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم و دشمن از تمام توان و زور خود برای ضربه زدن به نظام و کشور استفاده می‌کند و پذیرفتنی نیست که در این شرایط نیروهای خودی که درگیر جنگ با دشمن هستند را به هر بهانه‌ای تضعیف کرد.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در جامعه از بزرگ‌نمایی برخی مشکلات انتقاد کرد و افزود: در جایی مشکلی وجود دارد و یا یک مدیر تخلفی انجام داده است نباید تمام وضعیت و مدیران را زیر سوال برد البته با همان موارد اندک نیز باید قاطعانه برخورد کرد.

وی به مظلومیت دولت در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: در برخی از ناآرامی‌ها در گذشته تعدادی با کج‌اندیشی و به خیال مخالفت با دولت علیه دولت شعار دادند اما بعد کنترل از دست آنها در رفت و منجر به خسارت زیاد به منافع ملی شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در این شرایط بهانه دست دشمن داد، اضافه کرد: اگر بتوانیم ریشه عوامل را از درون کنترل کنیم از بیرون کسی توان ضربه زدن به کشور، مردم و نظام را ندارد.

وی تاکید کرد: تحلیل شرایط موجود می‌تواند درک مشترکی به جامعه در کمک به دولت بدهد، امروز دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای بر کشور اعمال داشته است و از طرفی هم دولت باید با این تنگناها مقابله و مسائل و مشکلات را حل و فصل کند.

وی تعامل و گفت و گو در سطوح مختلف را راه حل برطرف کردن برخی سوءتفاهم‌ها عنوان کرد و گفت: امروز حاصل تعامل بین نهادها و دستگاه‌های مختلف در استان منجر به وحدت بیشتر شده است.


وی تاکید کرد: خدمات دولت، خدمات نظام است اگر مردم بدبین شوند نظام تضعیف می‌شود به همین دلیل باید از بزرگ‌نمایی مسائل و مشکلات جلوگیری کنیم و با گفتار و رفتار عقلانی مبلغ امید و دلگرمی در جامعه باشیم.

سلیمانی دشتکی‌گفت: نباید در جامعه به برخی مسائل دامن زد و شایعه پراکنی کرد ولی اگر یک موضوع اپیدمی هست مثل بیماری واگیر آنفلوانزا، باید همه را در جریان گذاشت اما وقتی مساله موردی هست آن را تعمیم به جامعه ندهیم چرا که عواقب آن به مراتب بیشتر از عامل اولیه خواهد خواهد بود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در این شرایط باید مردم‌داری در دستور کار مسوؤلان قرار گیرد، افزود: مدیران در بین مردم حضور یابند و پای درد دل آنها بنشینند و تا آنجایی که ممکن است در رفع مشکلات مردم حرکت کنند.

وی افزود: در هر صورت مسوؤلان باید پاسخگوی مردم باشند و اگر جایی راهی برای حل مشکل پیدا نمی‌شود سعی کنند ارباب رجوع را به طور شفاف در جریان موضوع قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا