قرص‌های موجود در کیک‌های روانسر از نوع آنتی‌بیوتیک و پیشگیری از بارداری است


قرص‌های موجود در کیک‌های روانسر از نوع آنتی‌بیوتیک و پیشگیری از بارداری است

ایرنا- کرمانشاه- مدیر مرکز بهداشت روانسر گفت: براساس بررسی‌های اولیه بیشتر قرص‌های موجود در کیک‌های آلوده‌ای که در این شهر مشاهده شده از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری بوده است.

مهدی رفعت جو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ضبط و جمع آوری کیک های دولایه با مارک یکی از شرکت های گزارش شده، قرص و کیک نمونه برداری شده به آزمایشگاه موادغذایی معاونت غذا و دارو ارسال شده تا آلودگی های میکروبی و ترکیبات دقیق تر قرص مشخص شود.

مدیر مرکز بهداشت روانسر ادامه داد: پس از گزارش‌های دریافتی گروهی از بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز، کلیه کیک های مشکوک را بررسی و حدود پنج بسته از این کیک ها را از مراکز عرضه جمع آوری کردند.

رفعت جو اضافه کرد: بازرسان این مرکز نمونه کیک هایی را از شرکت های دیگری که در سطح شهرستان توزیع شده بود، بررسی کردند که خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشد.

وی ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه قرص ها پس از مرحله تولید و در مرحله عرضه در کیک ها جاسازی شده است، مردم از مصرف هرنوع کیک با بسته بندی های مشکوک خودداری کنند.

در همین راستا سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به نقل از دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص مشاهده اجسام خارجی از قبیل قرص و کپسول در بسته بندی برخی محصولات کیک، ویفر و ... منسوب به ۱۲ برند تولیدی گفت: آنچه مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

وی افزود: تنها مرجع اظهارنظر در مورد محتوای این قرص و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت