زنجان در هفته‌ای که گذشت


زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، سفر معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌دار کل کشور به زنجان و کنترل بیماری آنفلوانزا از مهمترین رویدادهای این استان طی هفته گذشته بود.

** مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که طلب‌هایش از محل حق بیمه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است و این یعنی تامین اجتماعی پنج برابر بدهی های خود، طلب دارد.

** استاندار زنجان گفت: هفت واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان امسال در این استان به بهره برداری می‌رسد.

** مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری این استان در سال ۹۳ پنج هزارو ۵۰۰ نفر بود که این رقم در سال جاری به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

** مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هیچ کارگاهی در این استان به دلیل بدهی بیمه‌ای تعطیل نشده بلکه برخی از واحدهای تولیدی نیز با بخشودگی جرایم توانسته اند به چرخه تولید بازگردند.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بر اساس نمونه‌گیری‌ها و آزمایش‌های تایید شده هفت نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا در استان زنجان جان خود را از دست دادند که اغلب جزء گروه‌های پر خطر و همگی مرد بودند.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با اقدامات لازم و پیشگیری‌های انجام شده هم‌اکنون بیماری آنفلوانزا در این استان کنترل شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر محمد رضا صائینی با اشاره به وضعیت و میزان شیوع بیماری آنفلوانزا در زنجان افزود: اوج شیوع بیماری آنفلوانزا طی روزهای پنجم تا هفتم آذر رخ داد و با توجه آخرین آمار اعلام شده ۲۹۰ نفر به علت ابتلا به این بیماری در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد آزمایش ۵۵ نفر مثبت اعلام شد.

** نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نظارت بر بازار با دقت و حساسیت بیشتری ادامه پیدا کند تا بیش از این به مردم فشار وارد نشود.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان اصناف و بازاریان را به رعایت انصاف توصیه کرد و افزود: در این شرایط همه باید کمک کنند و مسئولان نیز با احساس مسؤولیت بیشتری عمل کنند.

** معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌دار کل کشور گفت: یکی از برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی برای افزایش بهره‌وری و رسیدگی به امور، تقسیم‌بندی تمام استان‌های کشور بین معاونت‌ها است.

**رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی مطابق مقررات رصدهای لازم را انجام می‌دهد تا پول‌های کثیف وارد انتخابات نشود و اگر وارد شد اقدام لازم را انجام خواهد داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی مراقبت عمومی را عامل مهم در شناسایی پول های کثیف در انتخابات عنوان کرد و افزود: وقتی خود مردم تشخیص می دهند که پولی کثیف است با حضور خودشان پاسخ در خور به آن می دهند.

**رییس ستاد انتخابات استان زنجان در خصوص ترکیب سنی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان زنجان گفت: بیشترین داوطلبان این استان با ۵۷ نفر و شامل ۲۵.۶ درصد از مجموع، بین ۴۱ تا ۴۵ سال و کمترین نیز با ۲ نفر و ۰.۹ درصد بین ۶۶ تا ۷۰ سال هستند.

** دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: اقدامات پیشگیرانه در انتخابات، امری لازم و ضروری است و از این رو تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر باشد.

** مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان گفت: دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی از مراجعان به بانک‌های دولتی و خصوصی این استان ممنوع است.

** طرح زمستانی پلیس راه و دستگاه‌های امداد و خدمات‌رسان با حضور استاندار، فرماندهی انتظامی، پلیس راه، امداد خودرو، راه و شهرسازی، هلال احمر، اورژانس، راهداری و حمل و نقل این استان آغاز شد.

** مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: میزان بارندگی‌ها در این استان نسبت به متوسط دوره آماری ۴۲.۴۴ درصد رشد یافته است.

** پژوهشگران دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، موفق به طراحی زیست‌حسگر ۲منظوره‌ ژن‌درمانی و تصویربرداری سلول زنده شدند.

** مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۹۷ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به پروژه‌های آسیب دیده ناشی از سیل ابتدای امسال در این استان تخصیص یافت.

** مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: سال ۹۴ تولید ناخالص استان ۱۳۸ هزار میلیارد ریال و سرانه تولید ناخالص در همان سال در استان ۱۳۱ میلیون ریال و میانگین کشوری ۱۶۰ میلیون ریال بود که بر این مبنا سرانه استان ۱۸ درصد پایین‌تر از کشور است.

** معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بازدیدکنندگان از دهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان، بالغ بر ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب از این نمایشگاه خرید کردند.

** مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی بهره‌مند شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»