قطع وابستگی به خارج باید معیار ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها باشد


قطع وابستگی به خارج باید معیار ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها باشد

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران بی نیازی از واردات را مهم‌ترین رکن استقلال کشور دانست و گفت: باید در شرایط سخت تحریمی، قطع وابستگی به خارج و تامین نیازمندی‌های در داخل معیار ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی روز شنبه در دیدار قائم مقام سازمان انتقال خون ایران با وی در ساری افزود: گزارش قطع وابستگی سازمان انتقال خون ایران به خارجی ها یک گام مهم در کشور به حساب می آید.

وی گفت: اینکه در شرایط تحریم های ظالمانه دستگاه هایی که تاحدودی وابسته به واردات یا خارج از کشور دارند بتوانند با نوآوری و خلاقیت و مدیریت صحیح موجب رشد و توسعه بدون وابستگی به خارج شوند، باید مورد توجه قرار گرفته و تشویق شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین گفت: اهدای خون سالم، زندگی دوباره بخشیدن به بیمارانی است که نیاز به دریافت خون دارند و در واقع اهداء خون ریشه در فرهنگ دینی دارد.

وی اهدای خون را از شاخصه‌های مهم پیوند با همنوع، احساس مسئولیت، نجات زندگی و کسب رضایت پروردگار توصیف کرد و افزود: خون در فرهنگ دینی ما نمادی از غرور و غیرت و آمیخته با فرهنگ دینی است.

محمدی لایینی گفت: این که طبق آمار مردم نوعدوست در ایام محرم بیشترین اهدا خون را انجام می دهند، نمونه بارزی از این اعتقاد است که اهدا خون ریشه در فرهنگ دینی دارد.

وی با تاکید بر این که انگیزه اهدا خون باید از رضایت دیگران به رضایت خدواند متعال گسترش بیابد، گفت: این که در برطرف کردن نیاز خونی از مرحله خونگیری از اعضای خانواده بیماران به اهدا خون و وجود ذخایر خونی رسیده ایم، نشانگر وجود نوعدوستی بین آحاد مردم است.

استان مازندران با داشتن ۶ مرکز جراحی قلب باز و حوادث ناشی از رانندگی و وجود بیش از چهار هزارو ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی از جمله استان های مصرف کننده پر مصرف خون و فرآورده های خونی است.

بیماران خاص در مازندران سالانه بیش از ۶۰ درصد از خون های اهدایی فراوری شده را مصرف می کنند.

مازندران همچنین در زمینه تامین خون ، معین استان تهران نیز است.

مازندران با بیش از سه میلیون و ۲۸۵هزار نفر جمعیت ،۱۳پایگاه ثابت و سیار انتقال خون دارد که همواره آمادگی پذیرش اهدا کنندگان خون هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری