767 قطعه صنعت نفت گچساران بومی سازی شد


767 قطعه صنعت نفت گچساران بومی سازی شد

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: 767 قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت امسال بومی سازی شده است.

هوشنگ صیدالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعات از سوی شرکت های داخلی و کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: ساخت قطعات تولیدی در صنعت نفت گچساران دارای صرفه اقتصادی و توجیه فنی است.

صیدالی تصریح کرد: این قطعات شامل انواع لوله ،شیرآلات ، اتصالات صنعتی، انواع سیم و کابل ، دستگاهای الکتریکی ، قطعات ابزار دقیق و ساخت قطعات چاه پیمای نفتی است.

وی افزود: روزانه بیش از ۱۰ قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت طراحی و ساخته می شود.

صیدالی اظهار داشت: هم اکنون این شرکت در زمینه تامین تجهیزات با مشکل خاصی روبه رو نیست و به سمت سازندگان داخلی رفته است.

صیدالی ابراز کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی یکهزارو ۹۱۲ قلم انواع اتصالات، لوله مواد شیمیایی، ابزارآلات، قطعات یدکی توربین، ادوات حفاظت فردی و ایمنی ورزشی فرهنگی جهت پشتیبانی و نگهداشت توان تولید امسال خریداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ۵۴ فقره قرارداد خرید کالا نیز با تامین کنندگان و سازندگان کالاهای داخلی منعقد شد که در ماه‌های آینده کالاهای مذکور دریافت و در اختیار ادارات قرار خواهد گرفت.

صیدالی افزود: بیش از یکهزار کیلومتر از جاده های مواصلاتی نفت برای دسترسی آسان به تاسیسات این شرکت امسال ترمیم و تسطیح شد.

وی اظهار داشت: ۱۰ هزار متر از خطوط نفت و گاز و آب این شرکت در سالجاری تعویض و اصلاح شد.

صیدالی افزود: امسال ۸۱۱ فقره تعمیر ادوات اطفای حریق تاسیسات برای حفظ و آمادگی در شرایط اضطراری از سوی کارکنان HSE این شرکت انجام شد.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه ۲۸ مخزن، ۱۱ مخزن در حوزه عملیاتی این شرکت قرار دارد، گفت: در اجرای این طرح افزون بر افزایش تولید، احداث یک کارخانه نمکزدایی در گچساران و ساماندهی گوره و مدیریت منابع آب نیز دیده شده است.

وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دومین شرکت از نظر تولید نفت و گاز در کشور است که با هفت هزار و ۴۰۰ نفر پرسنل در چهار استان کشور به صورت همزمان فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه کار کردن در این شرکت سختی‌های بسیاری دارد، گفت: به سبب قرار گرفتن این شرکت در چهار استان به ویژه در حوزه زیست محیطی مباحث فراوانی گریبانگیر ماست.

این شرکت با ساخت بیش از یک هزار و ۷۰۰ قلم از قطعات و لوازم فنی مورد نیاز به خودکفایی ۸۰ درصدی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت دست یافته است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.

این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.

گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !