1458 فقره کمک بلاعوض در مناطق زلزله زده میانه پرداخت شد


ایرنا نوشت: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: 1458 فقره مبلغ 3 میلیون تومان کمک بلاعوض مرحله اول و 447 فقره کمک بلاعوض 10 میلیون تومانی به زلزله‌زده‌های این شهرستان پرداخت شده است.

محمدرضا مشایخی در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده، روند اسکان موقت و شروع بازسازی مناطق زلزله زده با بیان اینکه ۱۵۸۳ نفر از لحاظ اسکان موقت تعیین تکلیف شده اند، گفت: در خصوص اسکان دائمی ۴۰۷ فقره پروانه احداث صادر شده همچنین ۱۷۰۰ پرونده تشکیل و ۴۰۷ نفر برای اخذ تسهیلات اسکان دائم به بانک مربوطه معرفی شده اند که ۱۸۰ مورد عقد قرارداد شده و کار احداث ۶۰ واحد در مراحل پی کنی؛ فونداسیون، قالب بندی و اسکلت بندی است.

وی از فعالیت ۵۸ دستگاه ماشین آلات در مناطق زلزله زده برای آماربرداری و تدارک دو انبار دپوی مصالح ساختمانی اعم از سیمان، بلوک، آجر و آهن آلات در شهر ترک مرکز بخش کندوان و روستای صومعه علیا در بخش ترکمنچای به جهت دسترسی و حمل آسان به مناطق زلزله زده خبر داد.

مشایخی از مردم مناطق زلزله زده به خاطر بردباری و همکاری با عوامل امدادی و عوامل بازسازی منازل مسکونی و حمایت و همراهی با ستاد بحران تقدیر کرد و از آنان خواست تا به جهت حفظ جان خود و خانواده تمامی موارد ایمنی را در مکان های اسکان موقت رعایت کنند.

فرماندار ویژه میانه از مردم خواستتا با عدم همکاری با افراد غیر مسوول که تنها هدفشان سوء استفاده و سیاه نمایی مسایل است اجازه سوء استفاده به این افراد را ندهند.

زلزله ۱۷ آبان آذربایجان شرقی به مرکزیت ترک میانه موجب جان باختن ۵ نفر و آسیب ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد و در حال حاضر در حدود ۱۲ هزار نفر در وضعیت اسکان موقت زندگی می کنند.

46

کد خبر 1330946

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها