تداوم کمک رسانی خیران به مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی


تداوم کمک رسانی خیران به مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی

ایرنا نوشت: تعدادی از خیران نیک اندیش با حضور در روستای زلزله زده ورنکش میانه، کمک‌های انسان دوستانه خود را به دست اهالی این روستا رساندند.

فردین آقایی هشتجین مدیرعامل سیدوک به همراه ۱۰ تن از خیران نیک اندیش کشور با هدف بررسی شرایط خانوارهای ساکن در روستای زلزله زده ورنکش میانه و تحویل کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به آنها، عازم این روستا شدند.
بر اساس این گزارش، یک تن برنج و مواد غذایی ، لوازم خانگی، صدها دست لباس گرم و تعداد زیادی اسباب بازی و عروسک از جمله اقلامی بود که از سوی خیران بین اهالی روستا توزیع شد.

همچنین با توجه به در پیش بودن شب «یلدا» صدها کیلو شیرینی، میوه و تنقلات به ساکنان روستای ورنکش تحویل شد تا همراه با دیگر هموطنان، این آیین ایرانی را در کنار یکدیگر جشن بگیرند.

مدیرعامل «سیدوک» در این باره به خبرنگار ما گفت: هرچند دولت و نهادهای امدادرسان، امکانات خود را برای یاری رسانی به زلزله زدگان ورنکش به کار گرفته‌اند اما کمک به همنوعان و هموطنان زلزله زده که در این هوای سرد شرایط سختی را سپری می‌کنند باید به عنوان یک مسوولیت اجتماعی مدنظر انجمن‌ها، نهادهای مردمی و شرکت‌های خصوصی باشد و همه آنهایی که امکان و توان برای ارسال و یا جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را دارند، در این عرصه همراه شوند.

آقایی هشتجین افزود: بنده و تعدادی از خیران در این سفر یکروزه علاوه بر توزیع اقلام و کمک‌های غیرنقدی، مبلغی به صورت نقدی در اختیار اهالی محترم و شریف این روستا قرار دادیم.

زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد هجدهم آبانماه سالجاری در آذربایجان شرقی به کانون ترک میانه، موجب جان باختن ۵ تن از اهالی روستای ورنکش میانه و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

46

کد خبر 1330970

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس