نقش روابط‌عمومی شهرداری‌ها حساس ولی مغفول


نقش روابط‌عمومی شهرداری‌ها حساس ولی مغفول

یک کارشناس حوزه روابط عمومی با بیان این که تاکنون روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نتوانسته‌اند با رویکردی مشخص و هدفمند فعالیت کنند و بیشتر نقش یک واحد خبر را داشته‌اند، این بخش را نیازمند یک برنامه‌ی جامع، مدون و هدفمند دانست.

«مصطفی پورروستایی اردکانی» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ در سازمان‌ها برای تامین منافع و بقای آنها، تصریح کرد: البته نقش روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها بیشتر احساس می‌شود زیرا نه تنها حلقه ارتباطی مهمی بین سازمان و مردم به عنوان گیرندگان خدمات هستند بلکه می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین مشاور مدیران سازمان‌های خود ایفای نقش کنند.

وی با یادآوری این موضوع که نقش شهرداری‌ها به‌عنوان متولی مدیریت شهری یک نقش تأثیرگذار در جامعه‌ رو به توسعه است، بیان کرد: این توسعه باعث شده که شهرداری‌ها صرفاً یک سازمان خدماتی باقی نمانند و پهنه فعالیتشان در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز گسترش یافته و به‌ عنوان یک نهاد مردمی رونقی دیگر بگیرد لذا این‌ چنین سازمان‌هایی ناگزیر به برقراری ارتباط متقابل با مردم هستند و این امر مهم بر عهده روابط‌عمومی‌هاست.

این کارشناس روابط عمومی تاکید کرد: نبود ارتباط متقابل و مناسب درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مشکلات فراوانی را در روند اجرای امور و وظایف ایجاد می‌کند و این در حالی است که روابط‌عمومی با برقراری ارتباط صحیح در این زمینه می‌تواند علاوه بر اطلاع‌رسانی سریع و درست موجب ایجاد حس مسئولیت در بین کارکنان و جلب مشارکت شهروندان شود.

وی برقراری ارتباط صحیح را موضوعی متفاوت از وظیفه خبررسانی توسط روابط‌عمومی‌ها خواند و در این رابطه اظهار کرد: ارتباط صحیح قطعاً با حضور روابط‌عمومی صورت می‌گیرد اما تاکنون و به دلایل متعددی روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نتوانسته‌اند با رویکردی مشخص و هدفمند فعالیت کنند و بیشتر نقش یک واحد خبر را داشته‌اند درحالی‌ که خبرنویسی تنها یکی از وظایف آن‌هاست.

این فعال حوزه اجتماعی خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی شهرداری‌های استان نیازمند یک برنامه‌ی جامع، مدون و هدفمند هستند تا از این طریق با پرهیز از هرگونه پراکنده‌کاری بتوانند در مسیری مشخص حرکت کنند و سالم به مقصد برسند و وظیفه خطیرشان را نیز به‌درستی ایفا کنند.

پورروستایی در پایان نیز اضافه کرد: روابط‌عمومی‌ها باید سعی کنند با استفاده از تکنیک‌های ارتباطی معقول و مناسب، مدیران و مخاطبان را با حقایق همراه کنند نه با خود، تا در حیطه وظایف درون‌سازمانی، هم‌گرایی سازمان را مدنظر قرار داده و در حوزه وظایف برون‌سازمانی، همراهی رسانه‌ها و مشارکت مردمی را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟