فرماندار خداآفرین: بلوغ روانی لازمه ازدواج است


فرماندار خداآفرین: بلوغ روانی لازمه ازدواج است

تبریز-ایرنا- فرماندار شهرستان خداآفرین گفت: بلوغ جسمی، سنی و روانی لازمه ازدواج است و باید با برنامه ریزی درست از آسیب های اجتماعی مربوط به کودک همسری جلوگیری شود.

علی امیری راد روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی خداآفرین با بیان اینکه این شهرستان در این حوزه نسبت به آمارهای استانی وضعیت مطلوبی دارد، افزود: مطابق آمارهای اعلام شده در سطح استان ۳۰ درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود که این آمار در شهرستان خداآفرین ۱۵ درصد است.

وی اظهار داشت: در ۸ ماهه امسال تعداد ۲۹۸ فقره ولادت، ۱۲۵ فقره فوتی،۲۱۲ فقره ازدواج و ۳۱ فقره طلاق در شهرستان خداآفرین ثبت شده است و بر اساس آمارهای ثبت شده در همین مدت تعداد ۱۶۹ فقره ولادت پسر در این شهرستان اتفاق افتاده است.

وی میانگین سنی ازدواج پسران در خداآفرین را ۲۵ تا ۲۹ سال و در بین دختران ۱۵ تا ۱۹ سال اعلام و اضافه کرد: میانگین سنی طلاق در بین پسران نیز ۲۵ تا ۳۴ و در میان دختران ۲۰ تا ۲۹ سال است.

فرماندار خداآفرین گفت: از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی تعداد ۱۳ هزار و ۶۸۸ فقره کارت ملی هوشمند به شهروندان صادر شده است که تعداد یک هزار و۱۵۲ فقره مربوط به ۸ ماهه امسال است.

شهرستان خداآفرین با جمعیت ۳۴ هزار نفر و با مساحت ۱۵۲۵کیلومتر در نوار مرزی رود ارس و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شمال تبریز واقع شده که در ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۹ از بخش به شهرستان ارتقا و از شهرستان کلیبر جدا شد.

در حال حاضر این شهرستان دارای یک شهر، سه بخش و ۲۰۴ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران